Micke
Nu finns det en ny gallup på förstasidan.
Nyllet90
det va en bra fråga!
Zaphi
Inte så svårt val... *host*malawi*host*
Johan-W
kommatecknet längst ned har fått noll röster ser jag :-D
Ola-Svensson
Det saknas en kategori! Ingen egentlig preferens for nagon sort!
anli
Hurra, man e cool å inte mainstream!
Typ dödsmetall istället för Britney:D
MagnusL
citat:Ursprungligen skickat av anli
Hurra, man e cool å inte mainstream!
Typ dödsmetall istället för Britney:D
Och jag är malawimainstream.. Ajaj, måste rota fram mina gamla punkplattor och lugna ner mig med ikväll.. :)
Tony
Anli, vaddå? I mitt fiskrum innehållandes malawiciklider ljuder vacker dödsmetall ur boomblastern merparten av tiden då jag är där :))
Zaphi
Anli: Dödsmetal är väl så mainstream det kan bli. Tacka vet jag Bauhaus, det är nog det som jag lyssnar mest på när jag donar.
Fredrik-H
Ja, varför inte en "vad lyssnar du på vid vattenbyte"-tråd. Själv har det varit mycket Placebo på sistone, och Yeah Yeah Yeah's.
Fast Bauhaus har jag en del av, det ska jag leta fram. De gjorde en fruktansvärt bra cover på Bowies "Ziggy Stardust" vill jag minnas.
Hank
citat:Ja, varför inte en "vad lyssnar du på vid vattenbyte"-tråd. Själv har det varit mycket Placebo på sistone, och Yeah Yeah Yeah's.
Hemma blir det just nu en hel del Primal Scream. :)
Ola-Svensson
Dodsmetal? Bauhaus? Host host. Current 93 eller Nurse With Wound, och om det ska vara lite hardare, nan japs typ Keiji Haino eller Mertzbow.
(ps, jag har en hel del dodsmetal + alla Bauhaus album (pa bade vinyl + CD) samt en majoritet av vinylsinglarna (man far nastan alla utgivna latar som extralatar pa CD utgavorna). Alla latar inspelade i studio med Bauhus under deras aktiva period inklussive covern pa Spirit in the sky (baksidan pa The sanity assassin, singel utgiven i begransad utgava som endast medlemmar i deras fan club fick) har jag lyckats samla pa mig pa skiva.
FI
Opeth.
Förklaring överflödig. ;D
Zaphi
Ah, kul att hitta lite bauhaus-fantaster. Det är ju inte varje dag direkt. Folk brukar titta lite snett på mig när man diggar introt till flat fields eller Bela Lugosi´s dead. Det är ju inte brittan direkt.
anli
Ok, skall vara ärlig... har inte lämnat 1970-talet riktigt än.
Så när jag byter vatten så är det Hawkwind "space ritual" live:en som gäller: -Tidig monton speed-acid-metall med lemmy på bas. Nakendansös (syns inte med vinylskiva) och deklamering av Moorecocks science fiction dikter. Allt detta till en konstanta matta av "rymdljud", dvs analoga brusgeneratorer.
Fast å andra sidan har man centralare så kanske skall an lyssna på Britney som motvikt:D
Tony
FI, man får be att gratulera! :) Så många PRS går knappt att se på en dag som de ljuvliga stunder man får se opeth på scen hoho..
Camenius
Nu känner jag mig VERKLIGEN medelålders, Bauhaus är ju ett byggvaruhus, inte "sångkör"!
Ber för övrigt att få peka på att trådens verkliga ämne är en gallup! Därtill ber jag att få påpeka att det helt uppenbart är något fel med sammanställningen! Staplarna verkar ha förskjutits och hamnat efter fel rubrik?
Misstag eller konspiration?
Nyllet90
Zaphi: håller med! MALAWI!:D
själv lyssnar man ju på jay-z feat linkin park låtar, gren day o sånt! Och jag måste erkänna, det är mainstream!
Ola-Svensson
citat:Nu känner jag mig VERKLIGEN medelålders, Bauhaus är ju ett byggvaruhus, inte "sångkör"!
Bauhaus var en arkitekturskola startad 1919... Enligt din profil var du 27 nar bandet Bauhaus debuterade (de hette Bauhaus 1919 forst men aldrig pa skiva) Forlat. Kunde inte lata bli. :D
Zaphi
Precis, man får nästan vara medelålders för att känna till dem. Jag är 27 idag, så jag är bara konstig.