ozric Tony; kollade genast upp Coldwork och den satt ju som en smäck! :) Tycker annars att `06 varit ett uselt skivsläppsår. Om man som jag gillade hård metal på 80-talet så var ju Nicke Anderssons Death Breath en pärla förvisso!! Jajustja! Ozric T. släppte ju ett syrligt alster för nån månad sen! Bästa på länge! Men då snackar vi psychedelia... http://www.youtube.com/watch?v=z5uU5aIFWCg
ozric http://www.youtube.com/watch?v=tSAlKlreJc8&mode=related&search= Hittade denna på Youtube! Intressant nytt GBG-band som lirar oldschool-psychedelia ala Hawkwind 70-75 !! (de du anli! ;))
Perikles Det märks att man börjar bli gubbe, jag har kollat in era val av musik vid akvarieskötsel och ser att jag inte hört något av det ni skriver om. Jag, f.d punk, blickar längre och längre bakåt. Lyssnar mest på Blonde on Blonde å Highway 61 revisited av Dylan när jag är i min källare. Tom Waits å J. Cash blir det ju me.
anli ozrichttp://www.youtube.com/watch?v=tSAlKlreJc8&mode=related&search= Hittade denna på Youtube! Intressant nytt GBG-band som lirar oldschool-psychedelia ala Hawkwind 70-75 !! (de du anli! ;)) Oops nu vaknade gubben till! Hawkwind/GONG hybrid typ. Men vad menas med GBG?
Ola-Svensson TonyAh! En favorittråd som återuppstår är aldrig fel! :) Musikåret 2006 har vart lite sisådär tycker jag.. "Coldworker - The Contaminated Void" är nog bland de vassare vattenbytaralstrena för året. Nasums trummis i kombination med ett gäng duktiga dödsmanglare kan inte gärna bli fel.Jag gillar Wolf eyes - Human Animal. Sedan har jag borjat intressera mig lite for metall igen, fast av typen Earth, Om, Sunn osv.
Zaphi Tony"Coldworker - The Contaminated Void" Jag ville bara upplysa om att en void som blir contaminatet är icke längre en void, utan är då någonting annat än en void, men icke en void ;) Det är ju som att säga en rödfärgad svart yta. ;)
Zaphi Förövrigt gjorde jag en mycket genomtänkt top-tio musikgruppslista häromdagen så jag kan väl lika gärna dela med mig av den: 1. Portishead (uk) 2. Depeche Mode (uk) 3. Weeping Willows (swe) 4. Coldplay (uk) 5. Suede (uk) 6. Nirvana (us) 7. Nine Inch Nails (us) 8. Oasis (uk) 9. VNV Nation (ger) 10. Bauhaus (uk) De som precis hamnade utanför listan av olika anledningar blev: Ugress (nor), The Cure (uk), David Bowie (uk), Leonard Cohen (can), Nick Cave (aus) and Frank Sinatra (us).
Tony ZaphiJag ville bara upplysa om att en void som blir contaminatet är icke längre en void, utan är då någonting annat än en void, men icke en void ;) Det är ju som att säga en rödfärgad svart yta. ;) Det innebär att de fick dig att göra precis enligt sin plan, att fundera på något de skapat. Detta trots att du förmodligen aldrig skulle ens fundera på att lyssna på dem. ;)
Zaphi Jep, att namnge låtar (eller skivor eller va det nu är) på ett paradoxalt sätt är smart. Dödsmetallare (eller var det nu är) brukar kunna vara ganska fyndiga med sitt namngivande, men gränsen mellan fyndig och löjlig är hårfin. I detta fall var det väl ok tycker jag nog :)
Hank ZaphiFörövrigt gjorde jag en mycket genomtänkt top-tio musikgruppslista häromdagen så jag kan väl lika gärna dela med mig av den: 1. Portishead (uk) 2. Depeche Mode (uk) 3. Weeping Willows (swe) 4. Coldplay (uk) 5. Suede (uk) 6. Nirvana (us) 7. Nine Inch Nails (us) 8. Oasis (uk) 9. VNV Nation (ger) 10. Bauhaus (uk) De som precis hamnade utanför listan av olika anledningar blev: Ugress (nor), The Cure (uk), David Bowie (uk), Leonard Cohen (can), Nick Cave (aus) and Frank Sinatra (us). Hur hamnade "svåra" Portishead etta bland i övrigt kanonband? ;) (Av topp 5 alltså)
Zaphi Jag tycker de förtjänar den positionen. De är ju bara så jädra bra och står ju helt i en klass för sig.
Ola-Svensson Jag kor en fem i topp istallet (och i bokstavsordning). Coil Current 93 Diamanda Galas Legendary Pink Dots SWANS
ozric Ola ;kul att du uppskattar OM,Sunn o etc ! Tror dock inte vi e många här som gör det.... Sleep (ex OM) va också pömsigt tunga... Men för dagen är jag glad över att äntligen ha hittat Hurriganes "Hanger" från `78...:)
Alexander-Ylipaa Bright_BlueBloodhound gangs skivor har gått varma åtskilliga ggr i lokalen kan jag säga. Nån mer som diggar BHG? Hittade ett nytt band vid namn Billy Talent jävligt bra drag idet. Mvh/ BB BHG for teh win! ;)
Lutt Får la ta och göra en tioitopp-lista med band när jag har vattenbyte. 1. Nostradameus 2. Sonata Artica 3. In Flames 4. Stratovarius 5. Dream Theater 6. Nocturnal Rites 7. Dream Evil 8. Freedom Call 9. Ensiferum 10. Dreamtale iofs finns det fler band som jag inte kommer på just nu. på tal om BHG så tyckte jag att skivan one fierce beer coaster var en tiopoängare
Kalle-Maja Ola SvenssonJag kor en fem i topp istallet (och i bokstavsordning). Coil Current 93 Diamanda Galas Legendary Pink Dots SWANS Jag är imponerad Ola! Det är bara du som kan droppa fem olika band som man aldrig hört talas om och som samtidigt är bäst!-)