TroffeMicke
Just nu så går Moody Blues på skivspelaren.
Ett band som försvann för tidigt.............:(
Lite raspigt men underbart skönt.
Tacka vet jag gamla hederliga vinylskivor , snacka om nostalgi
Ni som inte känner till dom,(Moody Blues alltså) försök att hitta en skiva och njut.
Zaphi
1. Bauhaus
2. Joy Division
3. Nine Inch Nails
4. Portishead
5. Weeping Willows
6. Coldplay
7. Depeche Mode
8. Covenant (synthgruppen)
9. Sisters of Mercy
10. VNV Nation
11. Front 242
12. Frank Sinatra
13. Nick Cave
14. Elvis
15. Leonard Cohen
Där har du dina alternativ Draktoft.
Daniel-Odell
citat:Ursprungligen skickat av anli
3. Hiphop/rave/drum n' base
HAHAHA :D
shit anli, e du 100 år eller :) dom där har lika mycket gemensamt som en Troffe å en Trimac ;) Vad är "rave" föresten? det är ungefär som att lägga all rock å pop under "konsert".
3. Hip Hop/RnB
4. Electronica
TADA :D
Johan
gammal hederligt "hårdrock"
mötley crue
accept
ac/dc
tidiga metallica plattorna
maiden
wasp
specmats
Kraftwerk is the originator of modern electronic pop music.
anli
citat:Ursprungligen skickat av Daniel Odell
[brHAHAHA :D
shit anli, e du 100 år eller :) dom där har lika mycket gemensamt som en Troffe å en Trimac ;)
jaja.. what ever
Ola-Svensson
Min mamma kategoriserar allt jag lyssnar pa som:
1 Dunka dunka
2 Inte musik
Belgarath
Okej då..alla andra listar ju vad som går under diverse akvariepul, då får jag väl oxå hänga på. Det blir säkert någon mixad "hembränd" CD med stuff som :
Flower Travellin' Band, November, April Wine, Alrune Rod, Poobah, Bättre Lyss, Buffalo, Walter Rossi, Flax, Höst, Birth Control, Bullfrog, Socrates, Human Instinct, Demian, Point Blank, Pappo's Blues, Vox Dei, Jericho, Garybaldi, Cargo, Juan De La Cruz Band, Suck, Tapiman, Arcadium, Fire etc tec etc etc.... antar att alla härinne vet vad jag pratar om :-) Bra tunga obskyra element från 68-80 ung. Men kan även tänka mig att köra lite lugnare "spacerock" typ Far East Family Band eller Eloy.
Micke
Jag låter cikliderna avgöra musiken. Afrikanska ciklider behöver afrikanska rytmer, därför strömmar det givetvis alltid reggae från mina högtalare under vattenbytena.
Zaphi
Kommer inte reggaen från Jamaica? Sist jag kolla tillhörde inte det Afrika. ;)
Frågan är om inte reggae faktiskt är engelskt, för Jamaica var ju en engelsk koloni på den tiden.
Niclas-Larsson
Förbeder Maiden besök...så just nu IRON MAIDEN
osså lite In Flames
Johan
japp maiden blir det i sommar =) var på metallica på ullevi , hoppas maiden blir lika bra, fett mycket folk.
Micke
citat:Ursprungligen skickat av Zaphi
Frågan är om inte reggae faktiskt är engelskt, för Jamaica var ju en engelsk koloni på den tiden.
Du har mycket kvar att lära Zaphi....;)
http://www.gatewayofafrica.com/artists/biography/69.html
Tony
1. At the gates, lämpligtvis då "Slaughter of the soul"
2. Edge of sanity, de bra skivorna första delen av 90-talet
3. Entombed, samma som ovan
4. Opeth, alla skivor. Finfin avslappningsmusik
5. Carnal forge eller Nasum, som ovan
6. The haunted, lite pop lyssnar jag på ;)
Zaphi
Micke: Ah, men isåfall är all musik afrikansk ;)
TroffeMicke
Nä, inte jojken.....;)
Jonas-E
Jag märkte en ökad lek-frekvens hos mina demasoni när de bodde i akvariet bredvid våran dator, när man drar igång med Dimmu Borgir så lekte de...en gång i veckan....hmmm....kan det bero på att jag lyssnade på dimmu när jag gjorde vattenbyten eller kanske på grund av vattenbytena......jaja, får väl fortsätta att spela lite för dem och se vad som funkar bäst, Black metal eller vattenbyten......;)
Micke
citat:Ursprungligen skickat av Zaphi
Det stämmer att ska och reggae har sitt ursprung hos ättlingar till afrikaner på Jamaica.
Sorry om jag kom lite off topic nu...
anli
En lite bekännelse så här på kvällskvisten:
- Pågrund av influens av denna tråd så bearbetade jag en yngre kollega till han skulle låna ut lite "modernare" populärmusik till mig. Så i morgon får jag ta del av bla Opeth som alla tjatar om. Tänkte borsta av mig dammet lite, annars blir man så häcklad av orm å co :)
Sen får vi se om det hänt nåt i branchen efter 1978.
Blir jag besviken sticks huvudet ner i sanden igen.
Mattias-Olsson
Gillar man Opeth måste man kolla in Tool också!! De är helt enkelt bäst.