Jag hade en 38 cm Camp. Carelius F1:a. En natt vaknade min sambo av att det var någon på nedanvåningae. Hon väckte mig och jag sade att hon skulle somna om för hon hade säkert drömmt eller inbillat sig. Min sambo gick iallafall ner för trappan( välidigt försiktigt och gömde sig bakom en blomkruka). Där upptäckte hon en stor fisk mitt på vardagsrumsgolvet. Nu vaknade jag och rusade ner för att fädda min 1.500:- fisk. Hålet den hade hoppat ut ur var mathålet och jag förstår inte att den komm igenom där eftersom fisken var större än hålet. Champen överlevde detta om än mycket tagen, men två dagar senare satte han fart runt akvariet (två varv) och simmade rakt in i en sten. Han bröt nacken och jag fick avliva den. Jag trodde att jag hade ett par men när min stora hane blev skadad tog det två sekunder för min "hona!" att bli knall blå och superaggresiv mot den invalidiserade hannen. Oops det var inte konstigt att dom var svårlekta. Jag provade att ha hannen i ett 100 liters kar, fisken kunde inte vända sig där. Men efter två veckor fick jag avliva honom. SUCK

. Så kontentan av dett var att jag har 5 mm täckglas med täckglas över matningshålen (en liten bit täckglas).
M.v.h.
Rickard