Daniel Det finns nog en uppskö Malawiciklider som kallas detta !? men det jag närmast kommer att tänka på är Pseudotropheus Callainos, brukar även ibland stöta på namn som ex: Pseudotropheus Callainos "Cobolt Zebra" Pseudotropheus Callainos "Bright blue" Inte vet jag om det är just denna du efterfråga men det är den som satt på tungspetsen för tillfället ! Nämda fisk är helt himmelsblå och rätt så lik en rödzebra (blåhane). Förutom att de är lite mer långdragna i formen och mer åt det blåa hållet (himmelsblå) MVH Daniel
Micke Callainos räknas numera till genuset Metriaclima. Lite info om fisken finns på; http://hem.passagen.se/mipcom/cichlids/callainos.html Mvh Michael Persson
Micke citat: Protomelas Taennilatus, finns väl oxå som bright blue, har jag för mig. Är det inte Fire blue du tänker på? Mvh Michael Persson
Jesper-Kinnas citat: citat: Protomelas Taennilatus, finns väl oxå som bright blue, har jag för mig. Är det inte Fire blue du tänker på? Mvh Michael Persson Helt rätt. Fel av mig. Tänkte fel i hastigheten. /Jesper