Svar till skorpio
citat:finns det verkligen något exempel på detta forum när det "ballat" ur så grovt att verkligen någon moderator behövt rycka in????
Ja det finns det.
citat:många läser inlägg på VEM som skrivit dom
När jag skall göra mitt "moderatorarbete" kollar jag självklart på de namn som brukar missköta sig först, det är sådant som kallas att "rationalisera" sitt arbete, däremot plockar jag inte bort inlägg om det inte är befogat.
citat:Gnäller inte på någon moderator eller pekar ut någon speciell...när jag tänker efter så gnäller jag ju inte alls!!!!..mer på ett arbetsförfarande som jag anser är lite väl petigt allt som oftast........Moss
Samtidigt är det så att de som fått förtroendet att vara moderatorer har en skyldighet att se till att forumets regler följs, och om de inte gör det raderas eller redigeras inläggen.
Slutligen vill jag säga att jag personligen inte varit moderator länge, men jag har efter den senaste tidens "trollande" och allmänna fylletrådar insett att det är ett svårt uppdrag, det är trots allt så att om alla följde reglerna som är sammansatta av NCS skulle inga moderatorer behövas, så till de som inte gillar oss moderatorer och de uppgifter vi har kan jag bara säga: It´s up to you :D