citat:Ursprungligen skickat av Schull
citat:Ursprungligen skickat av tropfrog
Visst: Gör man det bara ordentligt så kan det hålla. När jag hade källarlokal med golvbrunn köpte jag många billiga kar med spruckna bottenrutor och fixade med lappning. Av 10 så var det väl 7 som höll i ett år. 2 bara droppläckte och 1 toksprack. Så varför shansa? Vattenskador är dyrt.
Bara lite nyfiken på hur du lagar när det blir ordentligt? Samt hur många du har lagat så?
MVH
Magnus
Tropfrog. Droppläckage de låter lite som dåligt arbete, tok sprack låter mer som att det inte stod som det ska. Jag har väll bara lagat 4st på det viset och dom har funkat i flera år iaf. Är helt över tygad om att det skulle gå att ha en botten som består av en mängd små glas bitar (som mosaik) om bara bänken och arbetet är rätt gjort. Vill inte få en diskution, men hur som helst så är det förmodligen billigare att "lappa" en att byta hela botten glaset, (och lättare)... Men som sagt varför shansa ? lämna inn det på helrenovering;)
Just den principen(många små bitar) användes till ett par stor burkar
förr ett gäng år sedan i en butik i sthlm på mariatorget och det funkade hur bra som helst.