citat:Ursprungligen skickat av Mr.Fish
citat:Ursprungligen skickat av Fredrik H.
Med risk för att ni tar mig för idiot så måste jag ändå berätta detta. Jag har väntat ett par dagar utan att säga det till någon men jag har faktiskt en Tropheus hane som tuggar. Jag hör hur ni skrattar men jag är säker till 99,99%.
Jag såg hela leken i trosdags och när han tog upp äggen i munnen utan att ge honan tid att vända sig så var jag övertygad om att han åt dem. En timma senare ser jag att han ruvar. Det första man tänker är såklart att det måste vara två honor som leker men jag har sällan sett något så manligt som denna fisk och jag är ganska van att kolla på Troffar.
Har någon av er varit med om detta förut?
Eh,Fredrik,jag tror att jag har samma-problem?- med en av mina "Kirschenfleck" mabilibili hanar. Han har tagit hand om romen två ggr.; men han lyckas tyvärr inte hela vägen.. Om det sker en tredje gång måste jag nog avlägsna honom från gruppen. Det vore synd för det är ett praktexemplar. Men jag kommer inte på någon annan lösning. Det är ju han som leker av honorna.
Hälsn. Patrik
Är det inte lite drastiskt att plocka bort honom? Jag tror att de lär sig med tiden. Jag och Fredrik funderade lite i dag när jag kollade in dom om det inte kunde vara en dominant hona som har lekt men det vi kom fram till att det måste vara en hane eftersom vi båda tyckte att det var den mest solklara hane vi har sett. Coolt är det i alla fall.
Mvh