citat:Nu är jag tämligen säker på att det är v.synspila jag har köpt kikade på Lejonmaries hemsida och hennes synspila väldigt lika mina fiskar i färgen ja allt faktiskt måste vara sådana.Har läst att hannarna kan var väldigt hårdföra mot honorna stämmer det?Många gömslen som krävs för att skydda honan? Hör gärna av er.Än så länge är det väldigt lugnt kanske inte så konstigt nya för dagen hehe...
MJ
Grattis till en mycket trevlig firre!
Inte så offta man hör nån som får tag i ett så pass stort par! KÖpt i butik eller privat? nyfiken
Hur stor akvarium går de i?
Din förklaring och oxå storleks mässigt liknar mitt par. Min hona är oxå lite mindre. Du kanske har läst om mitt par att jag haft turen att lykas få ihop ett par "på äldre dar" köpte hannen först och honan ett halvår efteråt, men det går bra för de har lekt och vaktar sin yngel noga.
Min hona blir jagad om de har haft en misslyckad lek eller om hanen är lite för ivrig på lek direkt efter en avslutat lek, annars så uppför han sej!;)
Därimellan så är det lugna och fina!
Klart du ska ha Ca istället för Malawisar :) Ps jag började oxå med Malawisar men nu senaste åren så klappar mitt hjärta för Ca och hantlar/Syd Am. Rejäla firrar med lite attityd och personlighet!
Hör gäran av dig hur det går med ditt par, hur de trivs med varandra osv!
Bor du närheten, Stockholm så får du väl komma om och kika om du är nyfiken!