citat:Ursprungligen skickat av jarinen
Vad vill jag ha sagt? Jo att Nyllet90 och zaphis krassa marknadsekonomiska syn på akvariehandlare leder till något som jag inte vill ha iallafall, visst man har ingen skyldighet gentemot sin lokala handlare men i slutänden är det trevligt med en sådan.
Mvh Jari
Då får väl de lokala handlarna se till att de har hög kvalitet och bra service som kompenserar för deras lite högre pris. Folk kommer alltid vilja handla i butiker, de kommer inte försvinna, speciellt inte i en bransch där det är så viktigt att se innan man handlar.
Jag tycker folk verkar så rädda för internethandel. Om det gynnar kunden är det ju suveränt! Jag handlar dock inte fiskar på internet, och min lokala butik på Hisingen råkar vara billiga (om inte billigast) på både pumpar och fiskar, plus att de har mycket bra kvalitet och service, så visst går det att konkurera med internetbutikerna som har en jädra nackdel att man inte kan se och känna på varan först. Det är ingen som tycker synd om dem för det.
Synen att stödja de lokala butikerna är uråldrig och dog ut på medeltiden då marknaderna och handelsvägarna en gång startade. Låt marknadsekonomin sköta sig själv säger jag.