Nyllet90
Hej alla ciklidister, och folk som bara önskar att dom har ciklider(typ jag:D)!
Jag har tänkt på en sak. Är akvarie hobbyn töntklassad? När jag går in i en akvarie affär käner jag mej riktigt nördig. Och inga av mina kompisar sysslar med akvarium. Är det så att akvarie hobbyn är "gubb göra"?
imported_na21
"gubbgöra"? nä känner mig precis lika töntig nu som för 20 år sen:D.
Daniel-Odell
man får skilja på Tönt och Nörd, Tönt är negativt å Nörd är possitivt :)
Personligen är jag fisknörd, och ve den som vågar kalla mig tönt!
:D;)
Nyllet90
hAHA..Gubbs kan vara roliga!:D Men jag är 100% säker på att det bara är jag som är ung och gillar ciklider i kumla! Varför är det så? Kan man inte betala nån filmstjärna så att han/ hon kan börja med ciklider och göra det popis?:D
Mard
Håller helt med Odell....fisknörd här med:D
Nyllet90
ja men varför är akvariehobbyn nörd klassad då?
Hutti: Bor du i Örebro?
Daniel-Odell
För alla riktiga akvarister är totalt insnöade som nördar in sig i hobbyn :)
Precis som riktiga datanördar.
anli
ja datorer e nördigt på riktigt :D
Ola-Svensson
Jag tyckte att musik vid vattenbytet var ratt symptomatisk. Alla verkade insnoade pa nagon form av musik och ingen pa "mainstream".
Nyllet90
jaha.. nu kom vi inte på datorer o musik oxå!:p
Anli: Har du läst i min profil eller?
Zaphi
Allt man gör med sådan frenesi, passion och hängivelse så att det tar stor del av sin tid och tankekraft kan nog klassas som töntigt. Jag har en gång blivit kallad "nördig, men på ett coolt sätt" av en kompis. Jag vet inte om man skall skratta eller gråta, men innerst inne bryr jag mig inte, bara man inte tråkar ut folk med det. Det är bara jag och fiskarna.
Nyllet90
Jaha... mend et är ju lite synd att det klassas som nördigt eller töntigt eller vad det nu vad... det är ju välidigt roligt..och det skulle ju vara roligare om fler höll på!
Mats
Hej.
Kan bara säga dig att ett av världens stressigaste yrkesgrup har akvarie som hobby.Det är flygledarna borta i USA på världens största flygplats.När dom kommer hem sätter sig dom framför sina saltvattenskar.Allt för att relaxa.Det gick ett program på TV om dom gubbarna för ett antal årsedan.
MVH Mats
davide
citat:Ursprungligen skickat av Nyllet90
..och det skulle ju vara roligare om fler höll på!
Om du inte är med i en akvarieförening ännu så kan jag starkt rekomendera det. Då får du ju fler bekanta som man kan snacka fisk med...
Nyllet90
Jag har nyss betalat medlemsavgiften för NCS! Och om du kollar längre upp så frågade jag huti ensak. så jag håller på o snyter kontakter!
odis
Kan bara hålla med; akvariehobbyn ÄR avstressande. (Med några undantag tex. när 375L vatten har runnit ner i golvbrunnen och de överlevande cikliderna ligger och flämtar i gruset!) Det är som linement för själen att mata, byta lite vatten eller bara titta på fiskarna efter en arbetsdag med pendlande, möten, e-post i massor, projektledare som jagar etc. Läste tom. en artikel där en stressforskare rekommenderade personer med "utbrändhetsreaktioner" att skaffa akvarium.
imported_na21
citat:Ursprungligen skickat av Nyllet90[/
Hutti: Bor du i Örebro?
Nix.Men i örebro län....(vill inte skylta för mycket har nämligen ett pris på mitt huvud:D:D)
Zaphi
Det verkar som att man inte bryr sig om så mycket om att bli töntstämplad efter 25. Det är nog mer ett tonårsproblem ?!
Johan
kan man inte få ändra hör till vänster istället för användare till ciklidnörd =)
davide
citat:Ursprungligen skickat av johan_lindgren
kan man inte få ändra hör till vänster istället för användare till ciklidnörd =)
hehe... låter vettigt. Det innebär ju ungefär samma sak =)