Midas_Tom
Är lite tjatig nu kanske men är det nån som vet om det här funkar:
citat:okej Micke har inte köpt dom än men tror
att jag kommer att göra kommer de att lämna en synodontis eupterus någorlunda ifred?
En sak till går det att ha de i ett 222L kar ett tag om/eller det går hur långe skulle man kunna ha de där då?
Eller är jag bara ute och snurrar?:S..
Är mycket tacksamm för alla svar!!
//tom
Micke-Jarhl
Amphilophus Labiatus kom vi fram till här på nätet när dom var mindre,men jag är inget proffs så jag låter det vara osagt faktiskt.Hanen är en tuffing och jag tror inte i längden att honan får vara i fred i ett 222L,han jagade henne rejält i mitt stora från och till.
Midas_Tom
men om man har lite annan fisk i karet typ: jättedanio eller nån annan liten ciklid, eller nått annat?
mycket tacksamm för alla svar!
//tom
Micke-Jarhl
Du får prova dig fram är väl det bästa rådet jag kan ge dig skaffa en avskiljare åxo ifall det spårar ur helt.Han är aggresive när man matar åxo han vill ha allt för sig själv iaf i mitt kar ungarna kallade honom fär Ego hehe..
MJ
Midas_Tom
okej Micke! Hur stort kar hade du dom i när du hade dom, och vad hade du för sällskap?.. och en sista sak hur länge tror du att de kan stanna i ett 222Lkar?
//tom
Mattias-Andersson
Kan ju säga att hanen har blivit lite av en fegis i karet i butiken...
Midas_Tom
okej..:) lite konstigt det borde ju vara han som är kungen i karet...men men saker förändras
men tror ni att de lämnar synodontisen någorlunda ifred, han är som sagt 18-20cm lång!
Och ska man ha nån "target-fish" till de?
//tom
Micke-Jarhl
http://www.zoonen.com/perzoonen/galleri.asp?oid=362493&gid=362499 här kan du kika på den när den var helt ny i mitt kar + alla dom andra firrarna ,den lär inte röra malen du kan vara lugn dock alla andra firrar man släpper i efter honom i hans storlek och mindre ska han jaga runt ett tag,så gjorde han i mitt.Jag har hyfsat med plats + gömslen så det blev inga skador men i ett litet kar tror jag inte det funkar,dock min egen åsikt.
mvh MJ
Midas_Tom
citat:http://www.zoonen.com/perzoonen/galleri.asp?oid=362493&gid=362499 här kan du kika på den när den var helt ny i mitt kar + alla dom andra firrarna ,den lär inte röra malen du kan vara lugn dock alla andra firrar man släpper i efter honom i hans storlek och mindre ska han jaga runt ett tag,så gjorde han i mitt.Jag har hyfsat med plats + gömslen så det blev inga skador men i ett litet kar tror jag inte det funkar,dock min egen åsikt.
... okej!
Vad är det som gör att du inte tror det funkar?
//tom
Micke-Jarhl
Han var ganska hård hänt mot nya ( speciellt om dom var mindre eller i hans storlek) fiskar och dom kom undan lättare i mitt kar en var dom gör i ett 222L,men som sagt Mattias skriver ju att han är en mes numera så varför inte, du får prova och se hur går
Mvh MJ
Midas_Tom
ja det får jag allt göra.! hur ofta ska man mata med levande foder??
//tom
Micke-Jarhl
Ingen aning har aldrig gjort det!Fryst(Stor förvälld mysis) och pellets (Lax)
Midas_Tom
okej! det borde ju duga då ju! kan ju mata med nån guppy nån gång!
//tom
jullen
det går säkert...
mvh ville
Mattias-Andersson
Oki, nu går Micke`s gamla Texas hemma hos mig....
Mattias-Andersson
Micke: vet du om Midasen och Texasen du lämnade in var par eller bara hannar???
Micke-Jarhl
Kan bara säga att där är ganska stor stolekskillnad på dom ,dom är köpta av mig samtidigt och den ena firren växte betydligt mer än den andra + mycket mer dominant,det ska vara capinte modellen
mvh MJ
Mattias-Andersson
mmm den lilla började att färga om till att likna Cyagattum här hemma...
+ att den stora jagar den lilla ganska ofta, det var därför som jag undra..
Midas_Tom
mattias: jag ska inte ha midasarna så det är fritt fram för dej och hämsta dom om du vill!