ChristianAlfredsson
Hörde ett rykte om att det skulle komma någon Röd Zebra till auktionen. Men det är bara ett rykte.
perry555
Tänkte lämna av följande:
3 vuxna Geophagus Altifrons "Rio Aripuana" VF
3-4 Julidochromis Transcriptus Gombi
2 Neolamprologus Helianthus F1
ett hyfsat gäng Endlers guppy
ca 25 kg fint vitt ciklidgrus
ganska många kg Ölandssten
Perry
kajp
10 St Guldansistrus kommer också från Odis odling. Tyvärr kan inte han själv komma, men jag tar med dem. De är ca 5 cm o jag packar dem två o två.
Det ser ut att bli en kul tillställning. Är det detta som är Göteborgskalaset??????
PS Skall sedan rota vidare i lådorna imorgon.
Zaphi
Njaä, den pinsamma tillställning som kallas för Göteborgskalaset kan knappast jämföras med detta ;)
Mattias-Andersson
Såg att det var nån som undra över CA, kommer förhoppningsvis att plocka med mig 5 st Dovii yngel....
Även lite palletter kommer nog med + lite annant smått o gott...
H2O
Ingen som vill rensa ur en massa anubias till mig tro? Alternativa rejäla växter som klarar lite hårdare tag (CA-ciklider) är också välkomna.
Lovar leta lite i gömmorna och se vad jag själv kan bidra med.
Mattias Andersson, skönt att höra att det kommer finnas lite CA med :-)
ChristianAlfredsson
1 dag kvar!!!
Snart är väntan över. Ska åka och hämta lite påsar idag. Gäller ju att packa fisken bra.
Zaphi
Ja alla ni som kan packa grejerna bra hemma gör såklart det så att vi slipper packa om allt på plats! Bra initiativ Christian ;)
jan-olof
Ja lider med dig zaphi mycket packande och jobb, men det gynnar ju en god sak våran lilla (hobby) mvh Janne
Zaphi
Janne! Det fixar sig! Jag kan packa dina 25 påsar redan ikväll ;). Jag förväntar mig 10% provision... :D
Zaphi
OBS: VIKTIG INFORMATION ANG. INLÄMNING TILL AUKTIONEN
Vi vill uppmana alla som skall lämna in saker till auktionen att komma i tid! Detta är mycket viktigt! Inlämningstiden startar nu 30 minuter tidigare och är nu då 10:00-11:30.
OBS! Vi kan inte garantera att vi kan ta emot saker som kommer efter denna tidsperiod!
Utropen börjar 12:00!
ChristianAlfredsson
Har låtit bli att mata fiskarna idag vilket jag antar att de flesta gör dagen innan de ska vara i påsar ganska länge.
Har förberett under dagen genom att göra akvarierna mer lättfångade.
ChristianAlfredsson
Vägbeskrivning utskriven. En kille till ringde ikväll så vi blir iallafall 3 st från Alingsås.
Nu när jag har inventerat helt klart blev resultatet lite sämre än förväntat.
1 par Texasciklider
3 hanar av Lab. golden (nästan bara hanar i karet. Hittade 2 honor och de fick gå kvar med 12 hanar)
7 st Tropheus duboisi
Bankomaten har fått ett besök. Behöver ju kontanter imorgon. Synd att jag har så lite plats. Tanken vara att jag skulle ha 4 st 300 liters tomma. De är inte tomma än utan blir det inom 2 veckor. Har enbart lyckats skrapa ihop 6 st 50-liters och ett 200-liters. Men det ska la funka som förvaring ett par veckor.
Tony
Jag fyller på med lite halvstora goldenhonor Christian :) De tuggar för stunden, så vi får väl se om någon lycklig köpare får ynglen med sig hem.
ChristianAlfredsson
2 timmar kvar till avresa.
Tony
2 minuter till avresa :)
Mard
vad jag förstår pågår aktionen i detta nu. Den lät ju som en väldigt trevlig tillställning. Så ja vad säger man..Synd att man inte bor i göteborg:(
*grön av avund*
Belgarath
Instämmer med föregående talare !!
Tony
Nyss hemkommen och vansinnigt stressad hinner jag ändå säga att det var snudd på 300 utrop och i vanlig ordning var det köparens marknad. Mycket låga priser rakt igenom, men kvaliten såg överlag väldigt bra ut på fisk och växter.
Mathias-D
vad blev det då?