citat:Ursprungligen skickat av mek
Att rödzebran skule fastnat i fyrtaket utan att kunna komma loss, har jag alltför svårt att tro på. De är för envisa och smidiga för det.
Detta är min kvalificerade gissning, men viktigast är väl att man hindrar något motsvarande att hända igen.
Exakt, och jag tror inte att det hjalper att ta bort malen (eller att ta bort fyrtornet heller). Du skriver att de ar smidiga osv. vilket dessa bada forklaringar mindre sannolika.
Du fragar om nagon varit med om nagot liknande och, ja, alla som har Ancistrus har varit med om att de knaprar pa fiskar som dott.
Varfor har da fisken dott? Tja, det ar ju alltid svart att svara pa, sarskilt nar man inte vet omstandigheterna. Hur stort ar akvariet? Hur mycket fisk har du? Just nu har du tre rodsebror vilket ju okar risken for att det hander igen (och den kan nog betraktas att vara relativt stor redan med sa fa som fyra, sarskilt om det finns tva hanar) osv.
Jag menar inte att vara snorkig, och visst fick du en del ovidkommande fragor om fyrtornet, men jag haller med de foregaende svararna som inte trodde att det var Ancistrusen (fast visst visst, Ancistrusar
kan vara hiskeligt aggressiva och doda fisk, sarskilt andra Ancistrusar).