ixxe:
Först skulle jag vilja säga att det är sällan det behövs speciellt yngelfoder om det inte är så att man har små arter som tetror och sådant. Med ciklider så räcker det gott och väl med att antingen smula sönder flingfoder eller räkmix som man ger till de vuxna.
Lysrör som är bra och ger starkt ljus är Power Glo, Triton och Aquarelle. Dessa rör är de bästa som jag använt...och jag har gått igenom en del innan jag hittade rätt för vad jag anser vara snyggt och ge ett bra ljus.
En annan sak som en del väljer att gå över till är T5 rör. Dessa lysrör behöver T5 kopplingar och de ger ett starkare ljus samt har en längre livslängd än vanliga lysrör. Jag kommer att starta ett DIY T5 projekt snart och bygga en egen ljusramp med Arcadias T5 kopplingar. Ska bli spännande att se skillnaden. De som redan gjort det säger att det är en avsevärd skillnad.
Vill du veta om växter och om ljus för växter så kan du maila defdac (Daniel Larsson) som är enormt duktig när det handlar om denna del i hobbyn.
http://82.183.138.227/defblog/
Men jag varnar dig, du kan bli biten å det kraftigaste när du ger dig in i defdac´s värld.:D