Kenneth Jag tycker du bör ha minst två 2252 pumpar till ett 720. Jag har en 2252 till ett 540 och det är på tok för lite tycker jag. MVH /Kenneth Johansson, www.akvarie.net
Karon Prova dig fram, skulle du vilja ha dem i samma hörn går säkert det med bra, alt. ha dom efter ena långsidan åt samma håll liksom. Jag har ett 2028 och två Fluval 802 i ett 540-liters och det är okej, men ett 2252 i ett 720 är nog i underkant. Försök få till ett filtermattefilter till 2252:orna, de har mycket större kapacitet än orginalfilterpatronerna som Eheim har, eller köp Fluval 802 och elrör, 20mm grovt passar perfekt och filtermatta, 10 ppi, 10 x 10 x så långt du behöver. Billigare än Eheim men lite mer pyssel i början, sedan behöver du inte göra ren det lika ofta.
Karon Fel av mig, skulle varit Aquaclear 802 Ca.450:- plus filtermatta omk. 50:- och du har ett filter med stor volym på filtermatrialet. Elröret kan man förmodligen tigga till sig gratis av en elektriker.
David-Johansson Problemet som jag tycker med 2252:an är att filterytan är på tok för liten, detta även om man har möjlighet att sätta på ytterligare en filtermodul (totalt 3 stycken). I princip skulle EN 2252 fungera om filterytan två- eller tredubblades och akvariet inte innehöll allt för mycket fisk. Skall du komplettera med ytterligre en pump föreslår jag t.ex. 802:an som nämnts eller något annat pumphuvud som du kan koppla ihop med en större filterpatron/filtermatta. Visst fungerar det med 1 eller 2 2252:or men det blir ett evigt rengörande av filtren om du har mycket fisk i akvariet. David