Leopoldi Inte ciklider, inte fisk men....... http://www.mbayaq.org/efc/efc_smm/../../media/strm/mba_shark.asx
Mathias-D citat:Ursprungligen skickat av tropfrog Vadå inte fisk? MVH Magnus Delfiner och hajar är väll inte fisk ...det är väll däggdjur?
Chicke citat:Ursprungligen skickat av Mathias Dahlström citat:Ursprungligen skickat av tropfrog Vadå inte fisk? MVH Magnus Delfiner och hajar är väll inte fisk ...det är väll däggdjur? japp
Orppo citat:Ursprungligen skickat av Mathias Dahlström citat:Ursprungligen skickat av tropfrog Vadå inte fisk? MVH Magnus Delfiner och hajar är väll inte fisk ...det är väll däggdjur? Nope, världens största fisk heter Valhaj
Chicke Delfiner och hajar är väll inte fisk ...det är väll däggdjur? hehe missade hajar där, konstigt med tanke på att det va det allt handla om:P men men..läser kurs om detta nu faktiskt:)
GoSatta Ja visst är hajjar fiskar, vissa lägger ju tillåmed ägg å det gör ju inte däggdjuren (jaja förutom näbbdjuret då men det är väl det ända undantaget som bekräftar regeln)
tropfrog Näbbdjuret är inte ett däggdjur utan ett kloakdjur. En liten ordning som inehåller endast två arter nämligen näbbdjur och myrpiggsvin. Men det äör en pseudodiskusion. Hajen är dock en broskfisk, det var det jag menade från början. Dessutom såg jag rockor sväva förbi, dom är också broskfiskar. MVH Magnus
Nyllet90 håller med! Hajar är broskfiskar. Och till exempel lax är benfiskar!(jag va tvungen att glänsa lite med min biologi kunskap!):D
GoSatta citat: Näbbdjuret är inte ett däggdjur utan ett kloakdjur. En liten ordning som inehåller endast två arter nämligen näbbdjur och myrpiggsvin. Men det äör en pseudodiskusion. Hajen är dock en broskfisk, det var det jag menade från början. Dessutom såg jag rockor sväva förbi, dom är också broskfiskar. MVH Magnus Visst är det ett kloakdjur MEN kloakdjuren är en underordning av klassen däggdjur om man går efter linnéss systematik av organismer, så visst är dom däggdjur ;)