discusred
Jag lovade någon här och berätta när horngäddan kom, men kom inte ihåg vem. Men nu är den här, men än i småstim, stora stimmet lär väl komma snart.
Och nu får vi testa om horngädda rom blir bra till fiskmat till karet.
ZakatH
Då dröjer det inte länge innan makrillen kommer då. :)
tropfrog
Gött, och jag som skall till Helsingborg nästa vecka.....Bara att packa spöt.
MVH
Magnus
discusred
Jodå makrillen, kommer nog snart den oxå (mitten av juni)
jullen
längtar efter makrillfisket=)
mvh ville
Nyllet90
Varför ska ni ha kallvatten fisk? dom är ju inte lika roliga som ciklider!:D
jullen
Håller igentligen med dej nyllet!
Men sportfiske är dökul också!
mvh ville
specmats
ja särskilt fiske efter havsöring-som det är läge att fiska nu (stockholms skärgård)
Bilbo
Det var mig du skulle meddela, kanske dags för en tur till skåne nu då! Kan jag känna mig fri att maila dig om tips på ställen om det bär av neråt?
Mike_Noren
Om ni skulle råka få 4-5 horngäddor över, så får ni gärna frysa in dem och skicka dem till mig... Jag håller på med DNA analys av fisk, och när jag var på västkusten (en vecka sen) hade inte horngäddorna dykt upp än... Ni får ett fint intyg som tack... :D
tropfrog
Jag kommer att vara i Helsingborg hela veckan, bilbo. Om du vill med ut och fiska från båt så bara hör av dig, jag kan alla dom bästa fiskeställena;)
MVH
Magnus
discusred
Du kan känna dig fri och maila om fiskeställen. Men nummer ett om du skall stå på kusten är västhamns pirren. Nackdel är att där mycket folk, men precis innan du kör ut på pireen så kan man stå på stenarna som är lika bra. Du ser var allt folk står när du kör ut emot piren.
En bra dag på stenarna blir det lätt 50-70 horngäddor!
Bilbo
imported
Usch va sugen man blir.... Hur är det med flugfiske efter horngäddan? Funkar det att stå nere i vid västhamnspiren & fiska fluga eller är det för mycket folk?? Har tänkt att dra ner flera år nu men det har liksom inte blivit av... Har nu fått anledning att åka ner till skåne i jobbet & då spec. till Helsingborg. Så frågan är vilket spö man skall ta med sig när jag skall ner ev.... Är ju inte såååå lite sugen :-D
tropfrog
Flugfiske är förbjudet i västhamnen. Och på stenarna som discusred nämner är det nog svårt med fluga, 5 meter från bilväg. Varför inte fluga på kastflöte?
MVH
Magnus
discusred
Ta med båda sorters spö, där finns ett ställe som kallas knähacken som man kan vada ut långt. Nacken badarna som ligger på stranden man vadar ut på är vana tror jag?:D
Västhamnspirren när det är horngädda är för trångt för flugfiske!
Länk till västhamnen
http://www.vesthamnen.tk/
Kalle-Maja
Hej!
Visste inte att ni hade en så mångfacetterad syn på fisk. I så fall vill jag passa på att invitera hugade fiskare till detta årliga evenemang. Det handlar om centrala Stockholm, så alla NCS:are kanske inte tycker att det är lika besatsansvärt.
/Claes
Inbjudan till gäddfisketävlingen Karlbergskrokodilen
Du är välkommen att deltaga i årets fisketävling, där syftet är att rensa vattnen från monstren som härskar i kanalen. Vi vill alltså förena nytta med nöje genom att träffas och utkämpa en ärofull strid mellan fiskarna och fiskarna.
Man tävlar i tvåmannalag. Två olika pris utdelas: en vandringspokal för den största gäddan (Karlbergskrokodilen) och dessutom ett pris till det lag vars sammanlagda gäddvikt är störst.
Tävlingsområdet är kanalen mellan Stadshusbron och E4:an.
Efter tävlingen är ljugarbänken på närbelägen krog bokad där vi tillsammans firar årets vinnare.
Pris till krokodiljägaren!
Lagpris varsin flaska whisky.
Regler att iaktta:
• minimimått 40 cm
• max ett drag i vattnet per person
• minsta avstånd mellan tävlande 10 m (slottsstranden frizon)
Samling och incheckning vid bryggan framför Karlbergs slott söndagen 22 maj 13.30 för gemensam start 14.00. Allt fiske sker till fots och de tävlande ska vara åter vid bryggan 18.00.
Anmälan senast 21 maj till:
Claes Hansson 641 24 81, 070 259 69 94 eller chn@syd.kth.se
Stefan Woody 640 66 52, 070 222 70 88 eller s_woody@hotmail.com
Anmälningsavgift 150 kr/lag betalas vid incheckningen. Max 25 tävlande lag.