citat:Ursprungligen skickat av anfall
Jag har varit in i åtskilliga akvarieaffärer genom åren, men jag kan inte dra mig till minnes att jag har sett någon profilannonsering av NCS. Alltså en sån där som man minns länge om ni förstår vad jag menar. Det borde få alla med akvarium att reagera utom de som inte är det minsta intresserade av ciklider.
Kanske har jag missat nåt, men om inte det är prövat kanske det ger effekt. Akvariebutikerna borde inte misstycka. Föreningen vill ju stimulera intresset för akvaristik och det gynnar affärerna.
Anders
Håller nog med dig Anders Tror det finns större möjlighet att hitta potensiella medlemmar i zoo butikerna än på biblioteken. Sedan är jag lite förundrad när vi drog igång Hallandsakvaristerna för något år sedan var min tanke om vi kunde få ihop bilar som kunde köra alla unga utan körkort. Men nu efter att vi varit igång något år så har knappt ingen under 25 aviserat sitt intresse utan mest gamla återfallsakvarister.
Jag besöker också möten med Maf, Gbg ciklidgrupp o lite andra Men var är återväxten??? Har nog aldrig sett en -20 år på något möte!!!
Men de finns på zpet, zoonen o akvarieguiden. Fick zoonens nyhetbrev igår de växer enormt. Det är där återväxten finns, men dessa sidor ratas oftast i bl.a detta forum. Men det måste ju vara lättast att värva där eller???????
Som ex. Åkte med Kjelle P (halmstad zoologiska/simonstorp), till o från stämman i Filipstad. När vi åkte hem berättade han att det fanns tre tolvåringar i Halmstad som var otroligt ambitiösa o som nu fått en egen lokal.
De hade också praktiserat i hans odlingsanläggning o var mycket kunniga för sin ålder. Kjelle som knappt vet hur en dator ser ut hade ingen aning om att det fanns en tråd om detta på Ncs forum.
www.ciklid.se/forum/topic.asp?TOPIC_ID=11095
Tycker det är skamligt hur dessa friskisar bemöts o ifrågasätts av vissa.
Sen tror jag också det är dax för de ettablerade att tänka i nya banor:DSpeciellt då de gamla rävarna. Går man in o kollar Sarfs hemsida o då Sarfaktuellt kommer nr 4 2003 upp. :) Inte bra va!!!