anli En lite färskare bild på en av min två kvarvarande honor ur yngelskocken, lite stabbig i kroppsformen som modern :D Btw så har ett par av ynglen redan lekt som jag gav bort till en jobbarkompis!
anli Hittade den gamla tråd. Skulle vara kul om ni som nu har vuxna fiskar från denna yngelskock postar lite bilder här. Blir lite nostalgisk när jag såg den stora rostfria baljan på hjul i garaget. Många var de det små liven :) Kul och höra om det har blivit fler generationer och så vidare.
JockeB Tjaa här är en suddig bild på mitt par, hanen ca 15 cm honan ca 12 cm. Tyvärr så är det väldigt svårt att få deras yngel att överleva trots artemiamatning, alla yngel är borta 2-3 dagar efter dom börjat simma..
Micke-Jarhl Här är mitt par dock inte purfärsk bild, kanske 2månader gammal ca: Klart snyggaste Parachromisen tycker jag,mina är i samma storlek som på Beast, och det är först nu dom vaktar ett revir som dom har i en stor rot tillsammans med en ganska stor Anubias dunge =)
anli Vad sött! Dags att uppdatera den gamla NCS-artikeln :) Kul att se snygga exemplar... mina lider av att ha gått både trångt och stressigt en period, samt antagligen lite billig kost ;) Dags att kosta på lite hikari igen. Haha... av 1000 yngel lyckas jag inte behålla några snygga exemplar själv!:I
anli Nu har det gått 4 år. Kan man få lite färsk dagsstatus... är någon av mina småttingar vid liv och vid god vigör? Bilder please!
Mikael-W Nu har det gått 4 år. Kan man få lite färsk dagsstatus... är någon av mina småttingar vid liv och vid god vigör? Bilder please! Jag har två hannar och en hona kvar, de går med ett par festae och ett par labiatus i köket.
anli Mikael: Underbart att se. Det dyker upp så trevliga minnen. Tänk vilken söt historia det var egentligen.