imported_na20
Hej!
Så börjar talet igen om att akvariesäsongen är över,men snälla nån fiskarna behöver ju skötsel året om,även under sommaren,det går inte att lägga några fiskar på bokhyllan dom behöver skötsel hela tiden,en del säger att nu när sommaren kommer då är säsongen över,jag kan inte hålla med om det.Fiskarna simmar ju i våra akvarier året om.Mvh Ann-Mari
jarinen
Jäpp , sommarhalvåret skiljer akvaristerna från de som bara håller fisk ;). Ingen skillnad här inte vad gäller den saken!
Denna sommaren kommer jag inte behöva bekymra mig för den ökade tempen och problemet att hålla tempen nere i karen. Numera har jag i princip bara fisk som vill ha höga temperaturer :).
Mvh Jari
MrFish
Påminn mej ite om sommar -helvetet ,snälla..Min¤ lokal(The tree Amigos
nu för tiden;de har ännu inte upplevt en högsommar i lokalen)blir ett
super varmt fuktigt HELVETE. Jari du har fiskar ,som gillar(kan tåla)
detta inferno; jag också.Men -vi-har fiskar från andra världsdelar och sorter,som inte tycker om detta.Så att på ,de övriga 10mån om året uppvärma indivuellt är mycket enklare. Jag hoppas bara att det finns pengar i plånboken till en kylanläggning i år!
GoSatta
"Påminn mej ite om sommar -helvetet ,snälla..Min¤ lokal(The tree Amigos
nu för tiden;de har ännu inte upplevt en högsommar i lokalen)blir ett
super varmt fuktigt HELVETE. Jari du har fiskar ,som gillar(kan tåla)"
Mmmm precis vad jag vill höra, jag som tycker det är varmt redan nu =)
Samma problem hemma, bara bott i lägenheten ett år och förra sommaren var OTROLIGT varm och nu när jag också har akvarium hemma så kan jag inte säga att det blir lågsäsong, kanske för handlarna efter som vi inte har tid att köpa någonting efter som vi måste hålla värmen nere hemma :)
specmats
usch ja! Tropheus är väldigt känsliga för temp över 30, hoppas det blir en kall sommar! :)
discusred
Sommaren är bra, man kan stänga av termostaten, så el räkningen blir lite snällare:D
Men man slutar inte och sköta om sitt kar för det. Men har lagt märke till att det blir mindre tid vid datan och mer tid ute i trädgården. Ny byggt hus i september = mycket i trädgården i år.
Mathias-D
jag bara låter akvarierna gå med vattenbyten och mat sen är väntas det till vintern...akvarieintresset svalnar på sommaren och kommer tebax på hösten.
Leopoldi
Absolut ingen svacka här. Tvärt om. Mer ledigt tid = mer akvarie pyssel.
jarinen
Det är klart , lägenheten blir ju inte så dräglig när det är som varmast, stor avdunstning och hög luftfuktighet som följd.
Oftast har dock det intressantaste hänt under sommarhalvåret i mina baljor, vad gäller lek o sådant, kanske är det för att man är ute mera och fiskarna slipper ens närvaro och får mera lugn o ro.
Mvh Jari
Jens-Netteberg
Tror ni mitt intresse svalnar? Jag startar ju för bövelen nu. Här blir det en riktig akvariesommar.
Alexander-Ylipaa
Tjohej.
Hemma hos mig galler det att ta hand om en yngelkoloni. Felra sma akvarium fyllda med yngel, ratt sa roligt, men mycket jobb.
imported_na20
Hej!
Alltså så här är det,denna hobby kan man hålla på med hela året om,det är ju underbart,vilken hobby vi har.Mvh Ann-Mari
Torsten
Inte somnar intresset av på sommaren. Det e ju då man hinner besöka en massa akvariebutiker på en "vanlig" vardag!
Felipe
Igar ringde jag min dotter som bor i Lund och vi konstaterade att det ar lika varmt (kallt!) i Sverige som har nere i Uruguay...fast i Sverige ar det var och har nere ar det host...
Men snart blir det riktigt kallt har nere och da ar det alltid lika intressant att se hur fiskar som tal uppat 30-32, kan overleva utan problem under 2-3 manader i temperaturer som kan ga ner till +8/+10.
Nej...nu ar det dags att elda i det oppna spisen och tillbringa mera tid vid datan!
Ha en bra sommar!
Felipe
www.aqvaterra.com