Tobbe_B Tja! ska starta upp ett 112 liters kar där ja tänkt ha västafrikanska ciklider me invånare. Nån som har en susning om vad som skulle funka som en bra blanding?? Har mest erfarenhter av sydamerikanska ciklider men haft palettciklider som nog dom flesta haft om dom hållt på med akvarier ett tag. så va väntar ni på ös på me era kompinationer nu som ni tror eller vet funkar:D Tobbe
daniel60 Jag är SA-fanatiker, men måste erkänna att Steatocranus-arterna verkar hur intressanta som helst! mvh Daniel
daniel_i_malmo Här har du en lång och ganska färsk tråd med info om västafrikanska fiskar: http://www.ciklid.se/forum/topic.asp?TOPIC_ID=10130
Tobbe_B aa avet att den finns men ja hitta inte så mycke i den tycker mer de står om lite större kar.
tropfrog Tråden startar med att micke vill ha tips på lämpliga fiskar i sitt 100literskar. Jag vet inte vad du menar med "lite större kar", men inte kan väl 100 liter vara det? Under trådens gång så får han massor av bra tips som leder fram till att han sätter igång karet med pelvicacromis, killi och någon tetra (om jag inte minns fel). Senare i tråden återkommer han dessutom med egna erfarenheter från karet. Jag vet att det är lättare att skriva en ny tråd, men jag tror inte att mycket mer tips kan komma fram än vad som finns där. Läs tråden! MVH Magnus
Tobbe_B Opps ja läste den då den startade o hade för mej att det handlade om 300 literskar:( menmen minnet sviker även oss dom unga ibland. Tobbe