skorpio
Moss på er alla....läget med er?...full rulle??
Tragiskt med Monica hörrni..uj uj uj......så det kan gå!
Vem kan bidra med dagens garv?????
..................Moss.....
defdac
Orppo
Inte jag iallafall,jag e bakis.
0500 i morse kräkte jag nästan halsmandlarna ur mig.
För mycket av det goda i går.
Har nån av er haft en sån grotesk huvudvärk att ipren måste tuggas för snabb verkan. Bläää.
Hur som helst,trevlig kväll.
specmats
citat:Inte jag iallafall,jag e bakis.
0500 i morse kräkte jag nästan halsmandlarna ur mig.
För mycket av det goda i går.
Har nån av er haft en sån grotesk huvudvärk att ipren måste tuggas för snabb verkan. Bläää.
Hur som helst,trevlig kväll.
Får jag föreslå en bloody-mary spetsat med flagyl!? :)
lisabeth
Jag har iallafall varit ute och kollat in Lindesberg,där har varit Vårmönstring med hojar och finbilar idag,åkte hoj förstås.NU ÄR det VÅR
lisa
Kalle-Maja
Och jag har kollat KTH:s Quarneval i Stockholm. Jag såg alla ca 90 ekipage. Roligast tycker jag var ett flak där dom spelade Super Mario med originalmusik och en mänsklig Mario som sprang i trappor, fick extraliv och bytte värld.
zekke
Själv tittar man på en hockematch mellan Sverige-Tjeckien som nog tvyärr slutar åt tjeckiens fördel
StefanL
Ge inte upp redan Zeeke! It aint over until the fat lady sings...:D
Och nu har hon sjungit färdigt...
Tjeckerna vann i sudden. Det är dock länge sedan jag sett en så fartfylld och rolig match ifrån Sverige (annars har de i stort sett taktik-malt ihjäl alla lag). Sverige gjorde det riktigt bra - tjeckerna gjorde det tyvärr bättre.
Kalle-Maja
Ja nu skulle man kunnat vara mer på gång. Är klar med mitt flyttjobb som tyvärr knäckte mig; 07.30-21.10 upp och ner med möbler. Tjänade i varje fall 1500 spänn och med ett omvänt alternativkostnadsresonemang beaktat att jag sparade mig igår och inte pallar idag kan man nog säga att jag tjänat 3000 spänn i helgen. Det gläder en sann ekonom.
/Kalle-Maja
Cichlidaholic
Idag var det segt på forumet ju =) äter ni julbord hehe
anli
Har just avnjutit aniskryddad oxfile med klyftpotatis (olivolja i ugn)... ett mycket bra sydafrikanskt vin (Thelema 2002, merlot)... efter detta ett parti brädspel med ungdomarna.
Nu skall jag strax ned till karen, kika till den sjuke "lilltrisse" för att sedan slå igång projektorn.... Filmtajm!
Per-B
Jag har ätiti en lyxig risotto som lagades av döttrarna och deras kompisar. Lite australiskt rött slank ned. Nu sitter jag med en bärbar i knät och blicken växlar mellan mitt nyinredda 385-liters och forumet. På soffbordet står en Staropramen. Familjen och tjejernas kompisar spelar något spel.
Livet är inte så tokigt!
doctor
Per Bjellert På soffbordet står en Staropramen.
Livet är inte så tokigt!
Livet är aldrig tokigt när det finns en Staropramen intill! Minns med saknad semestern i Prag när vi kilade ner till baren och drack stora sådana för motsvarande 9:-/styck.
Per-B
Då delar vi upplevelse Doctor. Fast vad gäller kvällen så pratade jag i nattmössan, jag dricker faktiskt Starobrno. Varför köpa Staropramen när man kan dricka samma öl under namnet Starobrno för nästan halva priset. Ibland gynnar licenstvisterna konsumenterna! ;-)
Kalle-Maja
Starobrno smakar väl inte likadant som Staropramen? Tycker brnon känns mycket beskare. Igår gick jag ner på en klubb i närheten och tog en Staropramen granat på fat med en sexa JD som side-kick. Mumma för kropp och själ.
Per-B
Staropramenägaren drog till USA och amerikanarna snodde licensen. Staropramen i Tjeckien fick döpa om sin Staropramen till Starobrno (bryggeriet ligger i Brno). Så smaken bör vara exakt densamma. Det måste ha varit JD:n som förvirrade dina smaklökar. :)
deelay
Per BjellertStaropramenägaren drog till USA och amerikanarna snodde licensen. Staropramen i Tjeckien fick döpa om sin Staropramen till Starobrno (bryggeriet ligger i Brno). Så smaken bör vara exakt densamma. Det måste ha varit JD:n som förvirrade dina smaklökar. :)
Det smakar säkert olika om dom är tillverkade i olika länder, en Bigmac i grekland smakar inte som en Bigmac i sverige, det är samma recept som burgarna görs utifrån =) nu är ju iof inte det öl... =)
doctor
Här kommer en länk till en av mina semsterbilder;
http://www.pbase.com/nirre/image/53384566
Åh vad jag vill åka dit igen!
(backar ni ut till mappen blandat så får ni se lite fiskar oxå)
imported
Staropramen och Starobrno är två olika öl.Staropramen har man aldrig tillverkat i USA.
Staropramen är från Prag,Starobrno är från Brno.
Wilhelm
Var det inte Budweisser som jänkarna snodde och gjorde en odrickbar soppa av den?