Chicke
Hej!
Jag undrar bara om ciklid intresserade e intresserade av vad som finns under vattnet oxå eller om dom nöjer sig med att kolla i karet? :)
Kan iaf säga att jag börjar min dykar kurs på måndag :)
//Daniel
Nyllet90
Under vattnet finns ju fiskarna!:D
GoSatta
Joda jag dyker också. Bra val tror inte du kommer ångra dig :)
imported
Jag har också Certifikat, men har på grund av ekonomin inte dykt på ett par år.:(:(:(
Jag vill dock börja om igen så fort jag får råd.
Det är HELT UNDERBART helt enkelt:D
/Göran Ericson
Pastorn58
Jag dyker ofta, mest kollar jag vrak
shcolsson
Den som inte dyker kan ju bara se halva vårt klot!
Dyka bör man!
MickeA
Japp, men det blev bara ett par dyk förra sommaren, jag och kompisen var till Smögen. Förmodligen sveriges bästa landdyk, kan varmt rekommenderas.
Robin
citat:Ursprungligen skickat av MickeA
Japp, men det blev bara ett par dyk förra sommaren, jag och kompisen var till Smögen. Förmodligen sveriges bästa landdyk, kan varmt rekommenderas.
Skärhamn kan också varmt rekommenderas..
Ska ta mitt cert i sommar är det tänkt..
Chicke
Där ser man, verkar som akvarium å dykning verkar höra ihop lite :)
Jo, jag tror inte jag kommer ångra mig, ska gå PADI OW kurs nu på måndag å 2 veckor framåt, sen i juli ska jag gå AOW kursen, ska bli kul!
hanna
Jag har också dykcert, men har pga ekonomi (och senare ovana) inte dykt sedan -96. Jag funderar på att gå PADI AOW för att komma igång igen...
Jonne
Tog min första kurs -86. Har sedan tagit ett antal till.
Tony
Jag har också cert, men av lathet orkar jag mig inte ut så ofta som jag skulle vilja. Att släpa omkring alla grejjer är inget vidare, men väl under vattnet är det helt otroligt.
Akvaristen
Jag har också dykcert. tog mitt första för fyra år sen.
du kommer inte att ångra dig!
Nyllet90
hur gammal måste man vara för att få ta dykcert?
deathdealer
Nyllet; tror att du ska vara 15 fyllda för att få ett oficiellt cert...kommer inte riktigt ihåg detta, men du kan börja "träna" tidigare!
Själv har jag både PADI och CMAS-cert....
Älskar dykning, och rek till alla...Maldiverna slog ALLA rekord i sykning, muränor, hajar, sköldpaddor, mantor...ALLT!!!
Deathdealer
Chicke
citat:Ursprungligen skickat av Nyllet90
hur gammal måste man vara för att få ta dykcert?
Japp det e 15 års gräns för den riktiga nybörjar kursen (OW=open water)
MickeA
Men från 10 års ålder kan man få ta Junior OWD eller Junior Scuba Diver certifikat. Vad dom bägge innebär har jag däremot mindre koll på. Gissningsvis måste man ha en erfaren vuxen parkamrat i alla fall.
Chicke
citat:Ursprungligen skickat av MickeA
Men från 10 års ålder kan man få ta Junior OWD eller Junior Scuba Diver certifikat. Vad dom bägge innebär har jag däremot mindre koll på. Gissningsvis måste man ha en erfaren vuxen parkamrat i alla fall.
Jo, jag tror dom e en del av OW kursen bara...
Chicke
Okej ja då gjorde man första bassäng dyken igår då...F*FAN vilken huvudvärk efter asså...va under vattnet cirka 3 timmar.
Tänkte fråga om det e normalt att få ont i huvet ibörjan, om nån vet...:)
För att relatera detta till fiskar så kan jag säga att jag inte såg nåra fiskar i vattnet igår, tyvärr:)
GoSatta
Man kan få huvudverk om man har problem med tryckutgämning, men det är oftast nått man lär sig.