Laesk
Jag hittade 7-8st i en affär idag, ca 5cm. 175kr st skulle dom ha. :(
rätt dyrt va?
pirran
tror det är vad du får betala för dom. kan glädja dej med att jag gav lite mer 195:-
Lundensis
Visst är 175-195 kr mycket pengar för en fisk, men allt är ju relativt. Det är mig veterligen första gången bocourti är i Sverige. Dessutom tror jag de är tyskodlade = dyrt.
Laesk
Ah ok, äh de är väl bara att bita ihop å punga fram pengarna å se gla ut. Fast har ännu inte bestämt mig.
Nån som har en bild på en medelvuxen bocourti? Jag har bara sett på 5-6cm och 25-30 cm:are.
Finns ju tyvärr inte så många på google.
Sen sällskap till dem? Tips å trix? Allt från malar till firrar i deras egna storlek å beteende.
ljuslycktans
Jag har nicuraguense till mina bocourti. plus en arowana och förhoppnings en perruno-mal snart :D
Ola-Svensson
ljuslycktans
Riktigt fina. Hade aldrig sett en riktigt bra bild på vuxna bocourti. Jag köpte lite grisen i säcken men nu ångrar jag mig inte en sekund :)
ljuslycktans
Vad har ni tillsammans med era bocourti? Jag har nicuraguense men jag skulle vilja ha en till art. Jag vet bara inte vilken. En som e samma storlek som boucorti iallafall.
Pangaea
Någon Vieja-sort kanske..? Jag har V. synspila tillsammans med mina bocourti men det funkar nog med vilken sorts Vieja som helst. För mig funkar det iaf ypperligt.
Sen har jag fyra H. carpinte i karet också och även om de kan vara rätt tuffa emellanåt så blir ju bocourtin betydligt större i slutändan och hävdar sig därför alldeles utmärkt.
JockeB
Jag har Nandopsis Tetracanthus och Petenia Splendida med mina Bocourti, det funkar bra.
pirran
jag har mina med splendida och tetracanthus också funkar ok tetracantus lite dominerande mot de andra.
JockeB
Pirran: Hur stora är dina Bocourti? Min största är 12-13 cm och minsta ca 7-8 cm, dom jagar iväg Cubacikliderna om dom blir för kaxiga, även det lilla Cubaparet på 8-10 cm.
Henrik-Giertsen
http://www.monsterfishkeepers.com/gallery/showgallery.php/cat/500/ppuser/1384
Her er noen bilder på mine Bocourti og Pearsei han. Dette for å vise dere hva dere har i vente om ett par års tid...
De to største her er passert 35 cm.
Henrik
jinnarparen
OJ
Det var några rejäla bjässar, ser en synspila i vänster kant som ser rätt liten ut i jämförelse.
Det blir till att mata rejält i fortsättningen så att man snabbt får upp dem i storlek (10-12 cm i dagsläget).
Henrik-Giertsen
Jo de har vokst seg store. Boucortiene er da også over 4 år gamle nå.
Hos meg så går de sammen med Synspillum, Eliotti, Coeruleus. Selv de små fiskene får være i fred. Jeg våger imidlertid ikke å sette dem sammen med Pearsiene. Er redd slektskapet er for nært, slik at de vil ta livet av hverandre.
Lundensis
Henrik: Det var fina fiskar du har. Kul att se. Nu ska laxfodret och räkmixen flöda.
jinnarparen
citat:Henrik: Det var fina fiskar du har. Kul att se. Nu ska laxfodret och räkmixen flöda.
...och då dröjer det inte länge förrän de är över 40 cm, jag har sett när du har dragit upp fisk:D
pirran
beast: mina boucorti är ca 5 och 7 cm men de växer av bara farten. har dina börjat få färg än? mina kuba ciklider är 10-11 cm och honan är nog den mest aggressiva i karet hon tuktar hanen ordentligt likaså de andra invånarna. kuba cikliderna gräver i allafall enormt mycket.
JockeB
Pirran: jaa, min största börjar skimra i guld/grönt på huvudet och rött på kroppen. Mycket snygg!
Lejonmarie
Nytt Bocourti par
Var och köpte en hona till min Bocorti hane som oxå kommer från Pangea!
Jättefina ochn ser ut att trivas med varandra, simmar sida vid sida och små gruffar lite. Fast jag har gjort en Soft start för dem och haft nedsläkt större delen av dagen.
men det verkar lovande!
Trevligt att ha ett par som följer vardran på det viset, det måste vara kärlek! ;-)