Bright_Blue
Nu har jag fixat en lokal på 15 kvm där vatten och el ingår för 300 kr i månaden, vad sägs om det? Vad är viktigast och tänka på när man startar lokal?
Mvh/ BB
Pierre_N
Det viktigaste skulle jag säga är att inte börja med för många och små kar!
ebbe_20
vi håller på att starta en lokal på 23 kvm med el och vatten för 281 kr i månaden men finns bara ett 60 kar i det än så länge.. kommer ner 1 200 liters och ett 100 liters snart med
Chicke
Bilder?
Laesk
Nu bor jag i en 1:a .. men den 15:e juni flyttar jag till en 3:a :) .. så ett rum blir fiskrum :) Fast de klart, de kommer va akvarier i alla rum, men flest i fiskrummet :P
Midas_Tom
ralp
citat:Ursprungligen skickat av Bright_Blue
... på 15 kvm där vatten och el ingår för 300 kr i månaden
citat:Ursprungligen skickat av ebbe_20
... på 23 kvm med el och vatten för 281 kr i månaden
Ojojoj. Får man fråga vad ni bor? Inclusiv el & vatten. Då är ju lokalen nästan gratis!
Hejhopp. Ralp (avundsjuk)
jullen
OJOJOJ!
så billigt!!
Snacka om att jag är avundsjuk!
mvh ville
ebbe_20
jag bor i karlskrona !! bilder på lokalen som den ser ut innan kar finns på siten
Leopoldi
Perfekt eller vad kan man säga?
cichlids4fun
Tja joel.
kul att du hittat lokal, var ligger den?
om du vill kan jag kika på den och ge dig lite tips.
Peter
malplacerad
Lycka till med lokalerna, hoppas få se många bilder från dem framöver.
Bright_Blue
Jo det blir nog bra, jag ska nog skaffa en zoon så jag lägga ut lite bilder. Lokalen ligger på Torsåsgatan vid däckfirman mitt emot bombardier-fabriken. Ja du kan kolla på den om du vill, nu är vi bara på målarstadiet men det ska isoleras på några ställen och sedan behövs ställningar, eller så får jag bygga dem själv. Har du några mindre ställningar Peter?
Mvh/ Joel
cichlids4fun
tyvärr så är alla mina ställningar upptagna av akvarium, eller ska bli.........
nej bygga själv är billigast, óm du inte hittar begagnat förstås. Tänk efter noga först hur du vill att helheten ska se ut och rita upp det, börja sen med att bygga.
ska kika när jag kör förbi om moppen står där:-)
Peter
Gwendly
jag kommer att fa lokal till hosten ocksa :D haller just nu pa att bygga ett garage, dvs mitt fiskhus ;) Det kommer att vara cirkus 250 ft2, orkar inte konvertera :P Har foljande fiskar 'locked up' for rummet, men ar alltid oppen pa forslag vad jag 'borde' ha :D :
Amphilophus zaliosum (WC)
Thoricthys (sp?) sp. Rio Mextico 'Blue' (F1)
Cyprichromis Leptosoma 'Ikola'
<> Multifaciatus
Cyathopharynx Furcifer 'Ruziba' (F2)
Archocentrus Multispinosus
Copadichromis sp "yellow princess" (F1)
Om jag klarar av att trycka in annu en 8' (240 cm) tank sa kommer jag formodligen att ha lite WC Umbiees ocksa ;)
Nagon rolig art jag borde ha som jag missat?
fredrikr
250ft2 = 23m2.
Du borde ha Fossorochromis rostratus (F2).
specmats
Det absolut viktigaste med en lokal enligt min åsikt är att den ska vara nära hemmet-mycket nära-annars tror jag att det inte funkar i längden.
Gwendly
fredrikr: Fossorochromis ar typ varldens vanligaste fisk i Winnipeg, eftersom en som odlade den mer eller mindre gav bort dem eftersom hon gillade dem sa mkt, jag inser att jag inte kommer att tjana pengar pa min lokal men jag skulle vilja halla ute kostnaden sa mkt som mojligt :/
specmats: agreed, mitt garage ar 90 cm ifran huset (minsta man far ha utan att raknas som del av huset) sa jag ar inte sa orolig for det :)
Bright_Blue
Jag kommer att ha 6 min bil/moped-avstånd till lokalen så det är inga problem.
fredrikr
Gwendly: Tja, svårt att sitta i Sverige och gissa vad som lönar sig bäst i Winnipeg... Trodde bara du ville ha fina fiskar.
Som läget är i Sverige i alla fall tror jag nog man ska satsa på de populäraste cikliderna. Det är bara de man kan få någon större avsättning för. Rödzebra och Golden är svaret här.