Midas_Tom en del som har akvarium vet inte så mycket om fiskarna dom har i, många har ju dom för att de tycer de är fina eller fräcka... och detseutom säljer han kanske allt för att de ska få ett större hem? //tom
reecord gibbiceps blir stora ja det är jag mycket medveten om men en så länge är den bara 15cm asså ingen fara. en arowana på 30cm i ett 350L kar är anndra bullar det;) sammt paroon hajar som också blir mycket stora. asså anledningen med denna tråd är inte att kassta skit på någon killen som har karet var säkert bara ovetande om villken fisk han köpte. Så syfftet med tråden altså bara att på peka att det är fel.
Mathias-D Det var ju inge solklart exempel på djurplågeri. Tycker jag.. lite litet blir det kanske...allting är reletivt?
Alexander-Ylipaa citat:Ursprungligen skickat av Leopoldi Vet du hur stor en gibbiceps blir? Det är dumt att kasta sten i glashus. eller ännu värre.....att ha en 20 cm "heteropneustes fossilis", kräver minst 1000 liters.
reecord "eller ännu värre.....att ha en 20 cm "heteropneustes fossilis", kräver minst 1000 liters." det är det absolut inte fossilis kräver bara cirka 300L
Midas_Tom om man gemför hur arowanan och paroonhajen har i det karet så är det ju lyx mot tillexempel hur en del FH(flower horn) har i thailand.. //tom
Alexander-Ylipaa citat:Ursprungligen skickat av reecord det är det absolut inte fossilis kräver bara cirka 300L Om den blir 50 cm? Knappast.
jarinen När det gäller parooner så anser jag att de ska ha 1.50 cm på kortaste änden, bara att räkna ut vad det innebär, börjar någonstans på strax över 2000 liter alltså. Bara att inse att paroon inte hör hemma i akvarium på hobbynivå. Visst det handlar i många fall om okunskap men en del ska ha dom ändå, det är för mig en gåta och handlar om djurplågeri. Gibbiceps blir ochså stora men de går ändå att husera rätt bra även som fullvuxna i ett större akvarium. Hobbynivå definierar jag som ungefär en 1200 L och 80 cm på djupet. Mvh Jari