Micke
Redaktörens korta semester är redan slut och nu börjar planeringen av höstens båda nummer. Med det material som hittills kommit in så kan jag redan nu säga att trenden håller i sig och nr 3 och 4 kommer att bli riktigt bra. Det är extra kul att vara redaktör nu när det kommer in en sån bra mix av artiklar att det går att göra ett variationsrikt Ciklidblad.
Även om det har kommit in ganska bra med artiklar den senaste tiden så hoppas jag att alla medlemmar använder semestern till att skriva några rader till Ciklidbladet.
Trevlig sommar!
PS. Är du inte redan medlem är det hög tid att bli det om du inte vill missa höstens Ciklidblad. DS.
Micke
Ciklidbladet 3/2005 börjar ta form och det ser återigen ut att bli ett mycket intressant nummer på hela 56 sidor med bl a bokrecensioner, reportage från resor, mässor och odlare, men givetvis också artiklar om ciklider.
Jag vill än en gång påminna om att betala medlemsavgiften om du inte redan gjort det. För du vill väl inte missa Ciklidbladet?
Jonas-E
Micke: vill du ha en artikel från öppet hus hos Carsten Gissel i Aalborg där jag var så fixar jag ihopa den. Kan ju vara trevligt om den kom med i något av årets ciklidblad =)
Nyllet90
Riktigt roligt! Jag längtar!:D
Micke
Jonas:
Visst skulle det vara intressant. Till nr 3 hinner den inte komma med men till nr 4 ska det gå bra.
Jonas-E
okej, då börjar jag knåpa ihop den så fort som möjligt.
Micke
Bra initiativ
Jonas-E
Micke: Du får börja jaga på de som sköter bokpris -utskickandet, det har ju gått flera månader sen ciklidstämman och många veckor sen jag skickade mailet om vad jag ville ha för bok. De får ta och skynda sig lite, jag har ju ingen bra sommarläsning:)
GoSatta
Ja det är nog mig det ska hackas på isåfall. Jag får klaga på sommaren ;)
Kollar upp hur vi gör det där så återkommer jag till dig via mail så fort jag vet något.
imported_na20
Hej!
Ska göra ett reportage om ciklidhobbyn i Estland,hoppas få ihop något.Mvh Ann-mari
Nyllet90
Jag hade tänktatt jag skulle skriva en artikel om min uppstart av ett 375 liters kar med malawi. Och ja undrar om jag måste ta bilder? Jag har varken någon bra kamera eller vet hur man gör.
Micke
Visst det är alltid roligare med några bilder som visar det artikeln beskriver. Kanske kan någon annan som läser detta hjälpa till med fotograferingen? I din profil ser jag att du bor i Örebro och där finns det ju gott om NCS-medlemmar. Oavsett vilket är du välkommen att bidra med en artikel, i nöfall letar vi fram några passande foton från NCS bildarkiv.
Nyllet90
Tack. Jo jag funderar på o gå med i ÖAk där kan dom kanske hjälpa till med foto.
imported_na20
Hej!
Micke,skulle du tacka ja till ett ciklidreportage med foton och text från Estland?! Mvh Ann-Mari
Micke
Visst gör vi det.