skorpio
Tänkte höra lite om vad ni alla har för semesterplaner/tips att delge oss andra......Något kul tips....Fränt/kul/skönt/roligt/äventyrligt osv osv......är ju snart dax nu för dom flesta av oss....säger bara mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm
...................Moss..............
PsyM
För min del så bär det av till Italien redan imorgon! Hoppas bara att svärmor klarar av att ta hand om fiskarna i 14 dagar.. kommer nog drömma mardrömmar om det ;)
Johan-W
Mura en utegrill och fiska gädda.
Alexander-Ylipaa
Renovera en koidamm i England.
Larry-Stockholm
När jag nu bilar genom Tyskland, vad rekommenderar ni för stop?? Vilka akvarieanläggningar bör jag inte missa? Tacksam för tips.
Larry
Kanske måste jag ha nån referens för att komma in på vissa ?(grossister)
anli
Funderar på att ta med familjen på en sväng till Skåne! Finns det nåt sevärt där... tar gärna i mot tips. Snuddade vid skåne förra året och tyckte det verkade vara rätt cool.
Larry-Stockholm
När du snurrar i Skåne och kanske kommer i närheten av Helsingborg, så ta en sväng till BL Discus. Ligger i Ättekulla ind.område. Kolla hans öppettider först. Sen lär det finnas nån ny butik i Malmö, kan vara värt att spana in.
Larry
bmwpower
Ligger en liten malawi butik i malmö ute i lindhamn tror jag det hette när var där.
HAn har super kvalite på fisken riktigt fina fiskar.
Du har ju ciklid shopen i tomelilla och gatran nerdenför har du också en akvariebutik men den var så där när jag var där.
Sedan har du ju zoosaker i staffanstorp 2mil från malmö han har mycket diskus.
PsyM
Södra sandby och stoby akvarieaffär är två butiker till som är värda ett besök.
Kalle-Maja
Anli, rekommenderar Falsterbo, en av världens tre bästa rovfågellokaler tillsammans med Hawk Mountain i USA och Bosporen i Istanbul. Individmässigt den bästa. Sommaren är i o f s lite tidigt men i augusti kan du se lärkfalk, kärrhökar och bivråk.
Johan
vi ska få hämta en valp om ca en månad , så det blir mest att vara hemma med dogge o familjen.
Nyllet90
Jag ska till västkusten i sommar. Larry, du får inte missa< moseldalen. Även om jag är för ung för vin så är det en uplevelse! Palla vindruvor kan man också göra!:D
TroffeMicke
Gifta sig......och bröllopsresa.
imported_na20
Hej!
Jag behöver väl knappast nämna mina planer det vet dom flesta.Mvh Ann-Mari
Kalle-Maja
Grattis TroffeMicke! Svårt att slå ett sommarbröllop antar jag.
anli
citat:Ursprungligen skickat av Kalle-Maja
Anli, rekommenderar Falsterbo, en av världens tre bästa rovfågellokaler tillsammans med Hawk Mountain i USA och Bosporen i Istanbul. Individmässigt den bästa. Sommaren är i o f s lite tidigt men i augusti kan du se lärkfalk, kärrhökar och bivråk.
Kalle-Maja: Kolla in min herrklubbs valspråk (på hemmagjord latin):
http://www.lindersson.se/images/Herrklubben/albatross.jpg
"Vi såg nästan en svartbrynt albatross"
... nån pippi var det i hur som helst vid Hovs hallar förra året i maj :D. Vi råkade bara snubbla in bland alla fågelstollar med jättekikare.
Prayerman
citat:Ursprungligen skickat av Larry Stockholm
När jag nu bilar genom Tyskland, vad rekommenderar ni för stop?? Vilka akvarieanläggningar bör jag inte missa? Tacksam för tips.
Larry
Kanske måste jag ha nån referens för att komma in på vissa ?(grossister)
Zoobutiker känner jag inte till men du skall defenetivt göra ett stopp i staden Rothenburg O.D.T. som ligger söder om Wurzburg längs motorväg 7. Hela stadskärnan, vilken är rätt stor är omgärdad av en mur med torn. Hela staden är i extremt fint skick. Som att vandra i studio för en sago film.
Själv skall jag bila till Gardasjön i Italien. Skall göra mitt tredje besök i Rothenburg på vägen dit.
Kalle-Maja
Anli, det där är orättvist, en drömfågel. Hade du varit lite mer alert hade du fått en upplevelse för livet. Eller det kanske fäste?
imported_na20
Hej!
Vi ska till Estland haha.Mvh Ann-Mari
Gabbi
Gardasjön är mycket vacker.
Själv tar jag tåget till Kina i juli, via Ryssland och Mongoliet. Gobiöknen! Weeee!