citat:Ursprungligen skickat av Zaphi
citat:Ursprungligen skickat av skorpio
flodhästar är ena illbattingar helt rätt...men inte klår dom reptiler i antal dödade inte..inte ens bara räknat i Afrika.
Ang firre som äter mest i förhållande till kroppsvikt?? En gissning är att det är Vithajen....dom äter koppiöst med kilon då det finns att trycka..
Sist jag kollade så var inte "reptiler" en art. Du kan väl knappast räkna in hela djurgrupper. Isåfall tror jag "hajar" är världens största fisk ;)
Jag tror inte vithajen äter mest mot vikt. Inte en chans. Den äter mycket men väger ju ton. Det är säkert nån liten fisk eller så som äter flera gånger sin kroppsvikt varje dag, det gör knappast en vithaj.
Lustigkurre där......du är en rolig prick du;)...men ok du ska få ett namn på "reptil"...fast tror inte du blir klokare av det....den heter Echis carinatus...bara den allena slår dina hippos med "häst" längder.....ang vithajen....hm...var tvungen att kolla upp det lite....hittar tyvärr inget om det gällande någon art....men tror allefall att just vithajen kan trycka enorma mängder då tillfälle ges...och att dom hänger med bra i ätning/kontra vikt....MEN!! påstår inte det...bara tror Zaphi...därimot är jag hundra på att min snake klår din hippo i dödsfall.....Moss