anli
Super!
Prayerman
Du sa att du inte är en mästare på Malawi inredning. Den inredningen ser super ut ifall du tänkt ha haplisar och vill efterlikan typ en sjöbotten. Högt kar och mycket yta för haplisarna.
Är det ett klipprev så har du kanske inte lyckats! ;)
Belgarath
Det har ni fan gjort bra Alex, ser skitfint ut. Och håller med "The Holy Man" att ditt Malawikar är en underbar haplisbalja (så släng nu inte i en massa Mbunas) ;)
Alexander-Wiberg
Även jag måste berömma lokalen men framförallt malawikaret. Inredningen är helt underbar! Så enkel och adekvat!
Vilka sorter skall ner i baljan?
Alexander-Ylipaa
Tackar för allt beröm.
De flesta kar har vi köpt begagnade på blocket. Alltså vi har tömt hela luleå på akvarium. Men det finns endel kar som man har släpat hemifrån också. Rätt så skönt o bara ha ett stort kar hemma än massa "småkar" lite här och var.
Kanske vi ska reda ut malawikaret oxå:)
Inga mbunas kommer husera i det karet. Hade tänkt fryeri, L intermedius och möjligtvis C. moori.
Midas_Tom
finfint alex! diggar ditt akvarium med små freddisar!=)
Kul när de kommer upp i lite size!
Håller med alla andra malawikaret är super!
//tom
Belgarath
Det låter som en bra och trevlig mix Alex..kör du på den bara :)
Alexander-Ylipaa
Hejsan.
Ville bara påpeka att söndagarna 14/8 , 21/8 , 28/8 och 4/9 är alla akvarieintresserade välkommna till lokalen för fika, snack och annat roligt.
Spelar ingen roll om ni kommer från malmö, skövde, stockholm eller överkalix. Alla blir väl mötta! ;)
badboy
Om man skulle kanske titta förbi på söndagen ....
Vilka tider är det öppet?
Måste ju ändå gå 5min för att komma till eran lokal
Alexander-Ylipaa
Ojdå...glömde tiderna.
Mellan 14.00-17.00 är det öppet!
VÄLKOMMEN
jullen
Lite trist att jag bor i halmstad...
Tror inte att föräldrarna vill köra mej:D
Alexander-Ylipaa
Söndag imorgon och vi kommer ha öppethus dagen lång. Mellan 14.00-17.00 är det bara att komma förbi och disskutera fisk. Nu har vi även ökat vattenvolymen till hela 3800 liter akvarievatten!
jullen
Okej!
Hur många/stora kar har ni där alex?
Alexander-Ylipaa
Lite bilder från gårdagens arbete i lokalen.
Vi "punktade" två kar igår kväll. Rogers malakvarium, 200*60*25 och min diskuskub, 50*50*45.
http://www.zoonen.com/perzoonen/galleri.asp?oid=74147&gid=466887
(De sju sista bilderna)
Fotografen råkade på ngt sätt få med mig på varenda j-vla bild..
Midas_Tom
fina nya bilder alex!!!
hur svårt är det igentligen att limma en discus kub? ska nog testa själv det kan vara bra att ha när discusarna börjar få lite storlek..:)
Alexander-Ylipaa
Värst svårt är det inte. Så länge man är pedant och har tålamod så ska vem som helst klara av det. Men som ni såg på bilderna skall man helst inte vara ensam när man gör det. Minst två personer.
PsyM
Ser ut som en trevlig lokal ni har där Alex! synd bara att man bor typ 150 mil ifrån.. annars hade ett besök varit kul!
jullen
Diggar rogers malakvarium!
Jäkligt coola mått:)
din diskuskub var också väldigt fräck!Ska ditt par gå där eller?
Midas_Tom
okej alex!! har ju fått lite fakta av dej på msn också!
Jens-Netteberg
Jag var på väg till ert öppna hus men upptäckte halvvägs att soppan inte skulle räcka så jag vände igen. Vill ju till att köra fort för att hinna med att hälsa på er på en helg om man bor i Malmö. ;)
Måste säga att jag är imponerad av att ni till och med har ett soffrum i lokalen. De flesta lokaler man sätt bild på är en liten "källarskrubb" eller liknande.
Imponerande jobb!