Lars-Andersson
Arvika = Afrika
StefanL
Intressant att följa tråden Lars! Skall bli kul att höra hur det gick senare. En mycket trevlig resa önskar jag er!
Taco: Jag använder uteslutande en vanlig isskrapa av plast (tjockare kvalitet) som man använder att skrapa is på bilrutor med. Den skall dock vara tjock och inte böjlig. Annars funkar en vit disksvamp som ICA bl a säljer (tillsammans med gröna). Det skall absolut vara den vita svampen då denna inte repar glas. Dessa två produkter gör livet enklare för en algskrapare...åtminstone till Lars fabulösa produkt når marknaden.:D
Lars-Andersson
Jag kan lova Dig Stefan att denna skrapa (som troligen är avsedd till något helt annat) är inte att jämföra med isskrapor eller vita ScotchBrite. Ett skrap och rutan är ren!!! Jag har fan i mej skrapat rutor för sista gången (Nästan som TV-shop) Min fru trodde inte det var sant när jag skrapade rutorna hos Maswan härom dagen. Pris vet jag ännu inget om men betala 350 och du får en algskrapa och en plats (ståplats) i himmelen (nu kanske jag är ute och cyklar). Det var kanske för mycket lovat vad avser himmelen men inte vad avser algskrapningen.
StefanL
Hehe...ja det låter ju minst sagt lovande.:D
De vita svampar jag skriver om är inte scotch brite (så ingen missförstår de jag menade).