Chicke
citat:Ursprungligen skickat av Zaphi
Chicke: Det för det första som händer mig när jag har mina svackor är att jag skriver mycket mindre här ett tag. Du verkar göra tvärtom, sälja karen men fortsätta här ;) Du kommer nog bli sugen igen, det kan jag nästan lova. Ett kar måste man ju ha iallafall.
hehe, jo skriver nog mer här, men men...:D
specmats
För mej är akvaristik inte en hobby utan mer av en religion..:)
Nyllet90
citat:Ursprungligen skickat av specmats
För mej är akvaristik inte en hobby utan mer av en religion..:)
:D
Jonas-E
*specMats får äran för dagens bästa inlägg*
skorpio
citat:Ursprungligen skickat av skorpio
Vem mer har ett minskat intresse för firrar så här på sommaren?...jag säljer o säljer kar o fiskar som aldrig förr just nu...
Det är en självklarhet att intresset svänger. Att hålla på sälja av och skaffa nytt verkar ju dock ganska virrigt. Förutspådde du inte det när du började?
Nja...eftersom det var nästan precis 35 år sedan jag fick mitt första kar så kanske inte just vad som skulle ske sommaren -05 liksom föll på tanken hur jag skulle känna då.....jag vet inte..kanske är unik på den punkten?!...har allt kvar kar o firrar så det räcker..men...det som var "kul" för tre-fyra månader sen har noll intresse just nu typ..."alla" planer, ideer osv...känns inte så lockande.....men vet hur det är så lugnt med det...köper på mig igen senare....när höstsuget sätter till......och får garanterat en massa nya stolliga planer he he.............Moss
Zaphi
Du menar att det är första downperioden på 35 år? Det låter ju helt otroligt ;)
skorpio
Du menar att det är första downperioden på 35 år? Det låter ju helt otroligt ;)
=Helt otroligt otroligt...håller med...slå det om du kan ;)...................Moss
Kalle-Maja
Jag har gjort en omstart från att tidigare varit en vanlig hobbyakvarist till att från i november intagit en mer besatt attityd. Tidigare hade jag sedvanliga downs sommartid som jag tycker är ganska lättförklarligt, och även om jag kanske svagt tonat ner nu i sommar så är det långt ifrån något ointresse vi talar om.
Jag försöker se det positivt. Köper inte lika mycket just nu, har mindre personkontakter och inga påbörjade projekt men däremot läser jag mer(om fiskar alltså), funderar över nästa projekt och är inte lika frustrerad över hur långsamt en del fiskar växer. Har t ex i midsomras köpt en unggrupp Bujurquina moriorum som hade blivit märkbart större efter en tvåveckors vistelse på landet.
Micke-Lovberg
Jag måste vara lite udda här på sidan.....
Inget vikande intresse p g a sommar och jag är nöjd med mitt kar.Sitter med ett leende ,stirrandes på firrarna, och längtar till nästa vattenbyte.
Vad lider jag av?????
StefanL
Mitt intresse har ökat efter att ha varit lite åsidosatt en stund. Jag har fått en nystart med Malawi-haplisar och det känns verkligen intressant och roligt.
Felipe
Det ar verkligen intressant att lasa (inte forsta gangen det hander...)hur intresset sjunker pa sommaren borta i Sverige (antar att det ar likadant i resten av norden?).
Jag har inte det minsta aning om hur det ar i andra lander i Sydamerika, men har i Uruguay ar det nastan tvartom; det ar pa varen och sommaren som akvaristiken nar sin hogsta punkt (om man nu inte sysslar med Austrolebias sa klart....).
Jag antar att det beror pa en langre period med varme (fran september till april) och pa att dem flesta akvarister har sina fiskar utomhus.
Visst finns det stora skillnader mellan akvarister och akvarister....men anda kul att konstatera hur annorlunda det kan vara beroende pa vilken klimat man har.
PatrikMalmo
För mig har intresset gått i vågor, helt klart. Har dock med undantag av studietiden med många flyttar aldrig varit utan åtminstone ETT kar. Ibland har det varit litet, med endast en Kampfisk, men ändå akvarium. Sälja av prylar gör jag inte, vet att det vänder så småningom. Sommaren för mig har inneburit ett klart högre intresse, men det har inte alltid varit så. Ska bli rätt gött att gå in på hösten med akvarier i topptrim samt lokal att trixa med i allafall. :)
Hilsen,
P
imported
Jag har inte haft akvarium på 1,5 år nu, innan dess till och från sedan 10 års ålder,men blev sugen att köra igång nu igen när jag var ute och snorklade. Kantnålar och simpor är favoriter här på västkusten. Tanganyika när det gäller akvarium.
Mats-Brur
Visst sjunker intresset "något " under sommaren....vattenbytena är inte fullt lika inspirerande att göra varje dag till diskusarna men ändå sitter jag och funderar på hur jag skall övertala "chefen" till ett hörnkar !!
Jens-Netteberg
Eftersom jag är rätt ny i akvariesvängen så kan jag ju inte påstå att intresset svalnat. Det är klart att jag hellre sitter på altanen med en GT i näven än att stå vid karet och göra vattenbyten men det ena behöver ju inte utesluta det andra. :D
Bright_Blue
För mig är det tvärtom denna sommaren, efter i princip haft två kar i 2 år utan några nya inköp så började intresset komma tillbaka förra sommaren. Nu har jag skaffat lokal och lagt ner 5-6tusen på 1 och halv månad. Idag tar farsan med sig en grupp på 29 Tropheus duboisi från Malmö, HEM till lokalen alltså, skitkul ska det bli och jag hoppas det går bra.
Mvh/ BB
Chicke
Jag har skrivit i den här tråden att jag tröttnat på fiskar å aldrig mer skaffa nått kar osv...va på akvarielagret idag i ett annat ärende, vart frälst igen =/ fan...
Micke-Lovberg
Såja såja.Spotta i nävarna och kom igen då!
Välkommen tillbaka till det RIKTIGA livet.
Chicke
Hehe...nja e inte särskilt glad, ska man tebax ner i skiten igen då :)
blackened
"Var på lagret i annat ärende" Bullshit! ;D
Får man fråga vad det var som lockade?