Ola-Svensson Hej Sakert ingen nyhet, men har ni sett att FishBase finns pa svenska? Klicka pa "svenska" langst upp till hoger, eller "more languages" och sedan "svenska" sa kommer delar av texten samt popularnamnet upp pa svenska.
Ola-Svensson Hehehe! Sven visade oss nagra anno festligare oversattningsmissar nar vi beokte NRM. Jag trodde att de lade ner oversattningen av namnen eller att de fixat dessa innan den gick "on line". Fast jag far inte upp "rundhuvad herr moore" hos mig dvs. skojar du bara?
Zaphi Jep, det finns ju en riktigt snygg röd tropeus, Tropheus sp. "liverpooli" som ju har 18 vita streck på sidan och 5 guldprickar i pannan. Det är ju något som ingen annan fisk kan skryta med. Det går ju inte heller att köpa till sig sånna fina fiskar! :D Handelsnamnet är "Den mäktiga röda" och den simmar aldrig ensam!
Kalle-Maja Äh, nu börjar ni yra. Fredag var det och solen tittar fram. Jag sticker ut till Medis (kortform av Medborgarplatsen, torg med många uteserveringar) med fiskepolarna istället. Ska försöka att hålla fingrarna från tangentbordet när jag snubblat hem. Lovar inget:)
Micke Zaphi, vad är Cyrtocara moori? ;) Synonym Author Status Valid Cyrtocara moori Boulenger, 1902 misspelling No
Kalle-Maja Sorry, raderade mitt töntiga inlägg. För övrigt har jag uppfattat ditt startinlägg och t ex testat att konvertera mellan olika språk. Det var en nyhet för mig.
Ola-Svensson citat:Sorry, raderade mitt töntiga inlägg. För övrigt har jag uppfattat ditt startinlägg och t ex testat att konvertera mellan olika språk. Det var en nyhet för mig.Mitt inlagg var skrivet mitt i natten och var menaat som ett skamt!