Helenai
Rätt så, deelay!
Som det verkar ska förvånade hobbyodlare som jag vänta lite med registrering. Verkar vara på gång mot riktigt händigt, dock! :)
MrFish
" Vilken adress mailar du på?" Denna : pikkenix@home.se
Mailen blir returnerade. Hälsn. Patrik
Pikkenix
Patrik: använd pikkenix@pikkenix.com eller info@fiskformedlingen.se så hamnar det rätt.
Ola: Storlek = Antal kar?
Pikkenix
Odell har gjort ett hästjobb och nu finns alla arter kategoriserade så nu ingår alla arter i den avancerade sökmotorn.
Har även lagt ut grupperingen på odlarsidorna så att man enkelt ser vilken grupp, varifrån osv. fisken kommer. Det kan dock finnas enstaka fel, att fisken ligger i fel grupp och liknande, säg till isåfall så fixar vi till det.
Ola-Svensson
citat:Ola: Storlek = Antal kar?
Snarast hur mycket man producerar, men antalet kar eller om man har likal eller inte ar kanske ett matt pa detta. Kanske tre kategorier, lag, mellan och hogintensiv odling.
Pangaea
Hmm... När jag försöker lägga in en ny art i databasen får jag upp ett meddelande med detta innehåll:
"ADODB.Recordset fel '800a0cc1'
Objektet kunde inte hittas i mängden med det begärda namnet eller numret.
/laggtillart.asp, rad 22"
Kan det ha ngt att göra med att jag sitter framför en Mac..? Har provat med tre olika webbläsare men det blir samma sak varje gång... :(
Daniel-Odell
ja e mac-användare själv så det är inte plattformsberoende .... aja pikken fixxar biffen när han e tillbaka framför datorn
Kalle-Maja
Två synpunkter och en fråga:
* Jag tycker att fisk ska komma ovanför odlare på startsidans vänstermeny. Det är väl oftare fisk än odlare man har fokus på?
* Angående restriktionerna för registrering så är nr 2 redundant då den domineras av nr 3.
Vilka fiskar får man ange under övriga arter? Just nu verkar malar vara OK. Även för försäljning.
Daniel-Odell
malar är malar - (världsdel)
under "Övriga arter" har jag bara lagt in 2 arter hittils, det är Anlis "black ghost" å ett par rockor.
andra exempel är:
Stör
Humlafisk
Bladfisk
Kulfiskar
Eldål
Arowana
Fengäddor
Kalle-Maja
OK, jag hade inte kollat tillräckligt noga, fick för mig att det var en ciklidsida. Men det ser jag nu att det inte är. Med övriga arter menade jag övrigt förutom ciklider. Men som sagt, nu är jag med.
Daniel-Odell
ciklidsida ... ne så insnöade e vi inte. Min förhoppning e att alla labyrintfiskodlare ska hitta dit :)
Pikkenix
Pangaea: Buggen tillfixad, tack för hjälpen!
Pikkenix
Kalle-maja: stämmer nog faktiskt att fisk ska var över odlare faktiskt, inte tänkt på det innan.
Förhoppningsvis så blir det mer än ciklider, vår första levandefödare-odlare registrerade sig idag faktiskt.
"Reglerna" ska nog skrivas om. Var svårt att skriva något bra där och nu när jag läser det låter det bara dumt. Förslag på formulering någon?
StefanL
Går det inte att lista upp arterna i kategorierna typ Zoopets artbeskrivning...dvs -Ciklider- Malawi, Tanganyika, Central Amerika etc?
Alla som önskar få tag på fiskar kanske inte vet just det latinska namnet utan vet att det är en Malawiciklid...då vore det enkelt och bara få se de arter som finns till salu på Malawiciklider etc.
PsyM
Detta finns redan Stefan!
Går du in på sök fisk - Avancerad sökning - lokalt ursprung så kan du välja där vilken världsdel/sjö som fisken du söker kommer ifrån
StefanL
Hehehe...man kanske ska gå till optikern snart.:D
shcolsson
Sidan blir bara bättre och bättre. Men jag har tyvärr inte lyckats att lägga upp foton. Får alltid protest. Idag kunde jag inte heller lägga in nya arter..
Daniel-Odell
pejsta exakta felmedelanden här i tråden så kan vi (pikkenix) kolla på det och felsöka. vi är mycket tacksamma för all feedback och buggrapportering.
imported
Vill bara säga att jag är imponerad,bra gjort och utvecklingen på sidan är super, kan bli enormt.
Mycket beröm till company Danielas
mvh Lennart
Ola-Svensson
Snygg losn9ing pa "alla fiskar" listan.
Bugg?:
Nar jag klickar pa Parachromis loiselli eller managuense sa kommer det upp en odlare, men nar jag klickar pa odlaren sa kommer jag inte vidare. Det gor jag om jag t ex klickar pa odlaren for Otocinclus.
Hoplosternum thoracatum heter numera Megalechis thoracata. Vad ska ni gora at detta? En ide hade varit att be alla kontrollera alla namn mot FishBase. Problemet ar att inom ciklidistiken sa kor de flesta med Cichlid Press (och malnissarna med planet Catfish). Killifolket har sin egen namnsattning.