billo
Hallå!!
Måste bara fråga, är det någon som vet om det finns någon färg som går att använda på insidan av akvariet?? I så fall vad heter den ??
Cutekid
Varför på insidan?
jullen
Undrar det också,varför inte på bakrutan??
billo
För att jag skall ha en glasskiva i karet som bildar en typ av filterkammare o jag vill inte såga i bakgrunden ( annars kunde man ju göra det för att limma på sidorutan som jag tänkte ha i karet ), då jag kanske gör sönder den istället, Därför Vill jag om det finns någon färg som funkar måla på insidan el rättare sagt måla en sida på en glasskiva som skall limmas i karet!! :) ??
ljuslycktans
måla en glasskiva med vanlig bindoplast men måla inte ända ut i kanten, spara ca en cm och sen så silikonar du ihop med en lika stor glasskiva. Så gjorde jag när jag byggde två filterkammare. Då får du ingen färg i karet
billo
Tackar, låter som en väldigt bra lösning!
Bindoplast hittar ,man i färgaffärer??
ljuslycktans
ja eller på coop eller nått sånt. se bara till att silikonet runt om blir tätt.
jullen
citat:Ursprungligen skickat av billo
För att jag skall ha en glasskiva i karet som bildar en typ av filterkammare o jag vill inte såga i bakgrunden ( annars kunde man ju göra det för att limma på sidorutan som jag tänkte ha i karet ), då jag kanske gör sönder den istället, Därför Vill jag om det finns någon färg som funkar måla på insidan el rättare sagt måla en sida på en glasskiva som skall limmas i karet!! :) ??
okeej=)