pewe Hej alla, jag har ett Åleds 540-kar som är drygt 2 år gammalt. Det har stått tomt sedan februari i år. Är det någon risk för att silikonet har blivit för gammalt, nu när jag skall starta upp karet igen? PS: Det har stått i rumstemperatur hela tiden.
cichlids4fun Hej! Det tycker jag låter som det skulle vara omöjligt att det skulle ha torkat ut på ett så pass nytt akvarie. Men känn på siliconet med fingrarna för säkerthets skull. Mjukt och elastiskt =Kalas bara köra Torrt och sprucket = Silicona om don´t drink water-fish`s ..... in it! Mvh Peter
cichlids4fun Hej Hank! Jag hann visst före dig med 27 sekunder men svaret var ju detsamma don´t drink water-fish`s ..... in it! Mvh Peter
elof när jag köpte begagnat kar så fyllde jag karet lite åt gången. dels för att försäkra mig om att golvet höll och dels för att försäkra mig om att det inte läckte.. fyllde ca 30%, lät det stå en natt, sen upp till 50-60% och lät det stå några timmar, sen fyllde jag sakta på enda upp... både akvariet och golvet klarade det. :)