citat:Tycker att Daniel o Daniel har gjort ett förbaskat bra jobb!
Det är det nog ingen som säger emot. Jag har som moderator inte varit med i den diskussionen där det avgjordes att den skulle låsas.
Däremot så kan jag tala om min personliga åsikt.
Fiskförmedlingen är ett riktigt bra initiativ och jag välkomnar det verkligen som privatperson, hobbyist och som konsument. Jag var nog bland de första att registrera mig och genom detta tycker jag att jag aktivt visat mitt stöd för idén.
Sedan så kommer mitt "men"...
Som föreningsmedlem i NCS (ej som moderator) så har jag varit lite förvånad att NCS valt att hålla en tråd öppen där man har skapat en förmedling av fiskar som hålls av privatpersoner. Fiskförmedlingen delar upp personer efter ort och det är ju givetvis bra för oss som önskar finna fisk att köpa.
Det som får mig att reagera är att NCS samarbetar med zoobutiker via olika erbjudanden till sina medlemmar, medans NCS även hjälper en nybliven "konkurrent" att förmedla sina tjänster på sitt internetforum. Här kan jag tycka att det känns fel rent affärsmässigt gentemot föreningens kunder.
Fiskförmedlingen kan vara/bli ett hot emot Zoobutikerna och deras kunder då förmedlingen via sin egen sajt enkelt kan visa potentiella köpare vart just den fisken som köparen letar efter finns.
Jag tycker att NCS har gjort det dom kunnat för att hjälpa igång sajten och det är nog ingen här som inte gillar initiativet från t ex Pikkenix, Daniel Odell m m...det är för mig inte samma sak.
Det jag skrivit nu är
min inställning och
min åsikt och inte något som NCS uttalat sig för. Det vill jag bestämt påtala.
Gör inte det här till något tråkigt nu och börja prata negativt om NCS då föreningen faktiskt gett sitt stöd till Fiskförmedlingen i den mån de kunnat.