imported_na20
Hej!
Med facit i hand så kan jag och några akvarister konstatera att Cilklis.se sida Köp&sälj inte är så effektivt som man kan tro.Jag har haft ute flera annonser även mina akvarievänner har haft det,men inte fått något sålt.På denna punkt är Blocket.se mycket effektivare,där går akvarieprylarna åt som smör i solsken.Det jag fick sålt på Köp&sälj är mina VF diskus,där gick det bra.Obser´vera detta är ingen elak kritik utan bara den erfarenhet jag och flera med mig gjort.Mvh Ann-Mari
wenger
Finns ju helt klart vissa saker som skulle kunna bli bättre. t.ex kunna sätta in bilder samt att söka lättare efter vart i landet man bor. Men sen så är nog dom flesta här mer prismedvetna än folk på andra sidor. Varför betala dyrt för nåt som man kan hitta billigare.
StefanL
Blocket når oerhört många fler med sina annonsmöjligheter än vad ciklid.se´s köp och sälj avdelning gör.
Många söker sig till Blocket då det är en känd marknadsplats på nätet...det är skillnad mot en förening med dryga 1500 medlemmar.
En jämförelse som åtminstone jag inte anser vara speciellt rättvis annmari.
malplacerad
Det beror väl mest på att ciklid.se inte alls har lika många besökare som blocket? Jag har både köpt och sålt via ciklid.se så mig har det iaf funkat för.
Chicke
ciklid.se köp å sälj e bara ett stort skämt tycker jag
jimel
Men inte konstigt att blocket funkar bättre än köp och sälj här på ciklid när blocket är gjort för ändamålet och har ganska många fler besökare, alla somm kollar på blocket kollar på annonser men alla som kommer hit kollar inte på annonser.
MVH / Jimmie
stiffe
Jag tycker att den är hur bra som helst speciellt om man ska köpa därifrån.
Cutekid
Hmm som vissa användare här på forumet ??
Personligen tycker jag att det funkar kanon, men det vore inte dumt att kunna slänga med bilder i annonserna.
Micke
En uppdatering av köp sälj kommer att ske under hösten. Den innehåller bl a möjlighet för NCS medlemmar att lägga in foton och ny separat köp & sälj för företag.
bmwpower
Härligt att sidan tar sig framåt ska det blir som den danska sidan eller???????
StefanL
Förstår inte ibland vart du vill komma med dina inlägg Chicke...
jarinen
Kan tänka mig att utrustning går bättre på blocket, men ska man sälja fisk är nog NCS annonsplatsen.
Hit hittar de lite mer seriösa akvaristerna och därför du fick sålt dina discus på NCS annmari;).
Sen vill man ju heller inte sälja fisk till vem som helst, tror att de som hittar till NCS köp o sälj oftast är seriösa akvarister och fiskarna hamnar i goda händer.
Mvh Jari
jarinen
Lite hårt att påstå att köp o sälj är ett skämt, det är ju gratis att annonsera.
Var är skämtet? jag skrattar inte.
Mvh Jari
Wilhelm
Det är inget fel på köp o sälj. Felet är att Sverige är avlångt. Har hittat många fiskar som jag är intresserad av, men att åka till Skåne, andra sidan Vättern o Vänern eller upp till Norrland är ju inte så roligt med dagens bensinpriser.
blackened
Chicke jag förstår inte riktigt vad du fortfarande gör på forumet? Du råder folk att inte skaffa akvarium och fiskar, du klagar på sidan, du ber folk skita i vattenvärden, du påpekar gång på gång hur trist det är med ciklider osv osv. Låter inte som att detta forum är så väl lämpat för dig längre =)
Cichlidaholic
har köpt o sålt på ciklid.se utan problem och hittat mycket med t.ex köpes annonser =) tycker det är super. Ibland kan det vara lite segt som med den ramp jag har till salu, funderar och lägga den på blocket o se där kan man sälja allt och snabbt.
ryghar
Jag tycker absolut att köp o sälj är bra att ha, men det går ju inte som sagt att jämföra med blocket. Med de förändrignar som verkar komma tror jag det blir ännu bättre.
Jag kan nämna att det kar jag har idag är köpt via annons här på ciklid.se och jag är myket nöjd
wenger
Kan man söka på stad när nya köp och sälj kommer? Som det är nu på län så går ju sthlm och skåne på samma å blir ju avis på alla fina fiskar ni har där ner ;). Skämt åsido så skulle det ju gå fortare att leta efter det man vill ha. Det bästa med köp/sälj är ju alla trevliga människor man träffat genom åren :)
PowerMerca
citat:
--------------------------------------------------------------------------------
Felet är att Sverige är avlångt.
Ett stort problem vi har när vi ska handla saker...det borde regeringen ta och göra något åt...
Jag tycker att det är långt att åka till andra sidan Östergötland...
Lars-Andersson
Det är absolut inget fel på köp och sälj. Jag tror att det är så att är man känd som seriös odlare med bra kvalitet på sina avelsdjur och ungdjur så får man flera svar. Tyvärr är Sverige ganska stort men jag tycker mig se att om köparen vet att säljaren har bra djur att sälja så åker dom ganska långa sträckor. Den som vet vad han vill ha åker gärna 200 - 300 km enkelväg för att få det bästa. Jag har haft kunder som har åkt 600 kilometer (enkelväg) för att köpa fisk.
Vill man sälja prylar och akvarier så är säkert Blocket överlägset. Där spelar ju inte kvaliten riktigt samma avgörande roll. De som odlar har oftast upparbetade kanaler för att bli av med sin fisk och jag vill nog påstå att de mest väl sedda odlarna oftast beklagar att de inte kan få fram mer fisk. Detta hörde jag senast i torsdags av en av landets mest välsedda odlare. Har man inte alltför udda fisk och har ett bra renomé så brukar det vara kö på fisken.
Som någon skrev.. Varför betala billigt för skit när man kan köpa kvalitet dyrt (men det är det inte så många som förstår) De flesta vill ju ha billigt skit.
Och, så var det ett gäng Stockholmare som åkte 200km bara för att titta på en massa Tropheus och nog fanns det att titta på alltid.
Det snyggaste just nu... ett tjugotal Linanguyngel tillsammans med ett tiotal Kashesayngel mot nästan vit botten, Uj så grannt..
PS jag saknar "fiskar.nu" Var tog denna "friska fläkt" vägen. Att bara läsa gamla inlägg av denna "fläkt" när det är tråkigt på jobbet håller inte så länge till. "Arvika" nästa.
Att åka tvärs över Östergötland tar max 45 minuter. Det är fan i mej inget mot att sitta flera år med dåligt inköp. Själv sitter jag mitt i Östergötland så det tar bar en halv timma till mig. (Har du en bra Merca tar det max 25 minuter)