citat:Kolla inläggen tillbaka på de som får 0 till 1 svar. De är nästan alltid dom som gjort under 20 inlägg. Har jag fel eller?
Det ligger säkert en del i det och troligen kan det vara som så att det är information som man skrivit oerhört många svar på redan. Det har iallafall varit svaret hos många i tidigare diskussioner gällande ämnet.
Tyvärr så är det inte så enkelt för en ny medlem att söka info via forumets söktjänst. Där kunde det kanske vara mer information och mer visuella exempel på hur man gör.
Forumets söktjänst över tidigare diskussioner är annars väldigt bra, men det gäller ju att veta vart man finner det och hur man gör.
Jag tycker att alla har en "skyldighet" som forummedlem att göra första intrycket så gott som möjligt för nytillkomna. Tyvärr så är det långt ifrån så det fungerar.
Jag tycker däremot inte att det förekommer någon kärngrupp som fungerar i liknande med en klubb av inbördes beundran (tagits upp tidigare). Jag kan tycka ibland att det kan finnas medlemmar som uttrycker sig plumpt och ganska nedsättande mot nya...och detta är inga medlemmar som skrivit över 1000 inlägg här utan mer medlemmar som är på forumet vissa stunder för att "lattja runt" lite eller visa sig på styva linan för att plocka skämtpoäng på andras bekostnad.
Angående Lars Andersson´s ämne...dvs saknaden av fiskar.nu så kan jag kanske hålla med om att det var en del inlägg man log åt, kanske t o m skrattade åt...men om jag inte minns fel så blev jag nog mer trött och besviken på inläggen än tvärtom. Jag ser gärna att forumet är roligt, skämtsamt och livligt men inte att det blir på bekostnad av forumets huvudinriktning...dvs akvariehobbyn. För många trådar som handlar om andra saker än hobbyn riskerar att få forumets ryggrad förlorad.