MrFish
Man borde ju kunnat komma med förslag till sajt-egenskaper lite tidigare med tanke på att den nya släpps på Torsdag (nästa vecka).
Men, va f¤¤n man är ju , som man är..-alltid sen-
ÖNSKEMÅL:
1/ Att bytes kommer som rubrik på köp o sälj,= bytes/köp/sälj
2/Att man kan interaktivt ladda in bilder i trådarna; men jag tror att Ola.S menade att denna funktion redan kommer att finnas på nya sajten. Det var nåt mer ja funderade över, men det är som vanligt...
jullen
Att kunna ladda in bilder vore ju inte så dumt..
MrFish
Har inga fler önskemål ang. nya sajten? Jag tycker att denna ,gamla hedliga, begravs med vördnad ;))har funkat hyffsat än så länge. Lite tråkig o stel i looken, men det ändras nog på Torsdag skall ni se.:)
jullen
Ska bli kul att få se det nya forumet!
Alexander-Ylipaa
Är det hela hemsidan som ändras eller bara forumet?
Midas_Tom
jag tycker att man skulle kunna ladda in bilder i trådarna.. kul med nytt forum!
PowerMerca
att ladda in bilder vore jättekul. Synd om alla modemhackers bara. Det lär ju ta ett tag att ladda varje tråd....
Tycker det är jobbigt om det är någon bild några sikuterar och så går det inte att titta på bilden bara för att sidan är inte uppe eller så.
imported_na20
Hej!
Mycket roligt och se en ny layot.Mvh Ann-Mari
MrFish
citat:Ursprungligen skickat av Mr.Fish
Man borde ju kunnat komma med förslag till sajt-egenskaper lite tidigare med tanke på att den nya släpps på Torsdag (nästa vecka).
Men, va f¤¤n man är ju , som man är..-alltid sen-
ÖNSKEMÅL:
1/ Att bytes kommer som rubrik på köp o sälj,= bytes/köp/sälj
2/Att man kan interaktivt ladda in bilder i trådarna; men jag tror att Ola.S menade att denna funktion redan kommer att finnas på nya sajten. Det var nåt mer ja funderade över, men det är som vanligt...
##################
Jo, en anslagstavla/klotterplank; där man tex. kan efterlysa fiskar o annat vore det trevligt om det fanns.
Joakim-Draktoft
Att komma med förslag till förändringar och nya funktioner är något som verkligen uppskattas, så fortsätt att komma med förslag och maila även webmaster@ciklid.se.
Många av förslagen genomförs, men ibland får man ha tålamod då utveckling tar tid :)
För att återgå till trådens rubrik så närmar sig ju datumet 15/9 med stormsteg. En av funktionerna som förnyas är forumsmotorn. Detta innebär några små praktiska detaljere i övergången;
Varje registrerad användare måste på nytt verifiera sitt befintliga användarkonto och sätta ett nytt lösenord (det gamla kan återanvändas).
För att kunna mottaga verifiering av sitt konto betyder det att den mailadress som angivits i profilen är den mottagande adressen med instruktion om hur man får tillgång till forumet.
För de som vet med sig att man registrerat en adress som inte fungerar, eller som under tiden bytt adress, uppmanar jag er att redan idag gå in i er profil och där ange korrekta uppgifter.
Mer info om hur forumet nås, kommer inom kort......
blackened
Tycker hela sidan fungerar klockrent som den är förutom två saker!
1 : Det som redan nämnts med att kunna bifoga bilder i trådarna...
2 : Köp o Sälj är katastrof! Dels så behövs återigen möjlighet att ladda upp en bild, en sökmotor, någon sorts system att dela in annonserna i. Inte bara skilja på säljes bytes köpes utan också kategorier som, fisk, akvarier, tillbehör osv.
Det i kombination med en lite (inte för mkt!!) uppfräshad look skulle göra sidan lite bättre än den redan är.
Cichlidaholic
Ja ett klotterplank vore bra där man kan efterlysa saker o desutom fråga vars det går o få tag på.
Även en sida där det bara handlar om sjukdomar gärna lite fakta om olika slags sjukdomar. för har man nått fel på nån fisk skulle man inte behöva vara jätte nervös och sitta o vänta på eventuellt svar utan kolla där o se vad man ska göra o då i god tid innan det är försent.
Prayerman
Kommer sidan ligga nere något vid bytet?
Joakim-Draktoft
Som det ser ut idag så skall vi inte behöva ha någon som helst nedtid.
Ola-Svensson
Jag förstår inte riktigt det där med klotterplank.
(för er som undrar så sitter jag ibland på min andra dator hemma och där finns åäö, men inte gratis surfning, vilket jag har både på jobbet och hemma på min jobbdator).
MrFish
Stackars Ola, som också(ibland) måste betala för sin närvaro här;)
Klotterplank=Anslagstavla=ett ställe där man bla. kan göra efterlysningar. Ex: Jon trodde att han hadde ett par C.xingu "orange". Nu har det emellertid visat sig vara två honor.
Då skriver Jon på Anslagstavlan : SÖKES: Har eller vet nån på Forumet var jag kan finna en -fullvuxen=helst- C.xingu "orange" hane?
Alla svar av vikt! Mvh. Jon
Typ så där skulle jag vilja ha det. Jag skulle iaf. ha mycket användning av det, då det ofta händer att man plötsligt saknar en "partner" till nån art man vill fortsätta med.:)
Joakim-Draktoft
Det är ju inte omöjligt att en rubrik i Köp&Sälj kan vara SÖKES. Vi tar till oss förslaget.
MrFish
:D -Mr.Fish-
Ola-Svensson
På BCAs forum så har de en Fish Finder avdelning. Många frågor blir "var hittar jag billig rödzebra", "var finns diskusodlare". Frågan är hur man får det till att bli ett ställe där du och jag och vi vill hjälpa folk och titta efter fiskarna vi sett att folk vill ha. Kanske en lista över fisk man inte får fråga efter utan att dessa fiskar ska man anonsera efter? Troligen så kan man rätt snabbt förpassa alla icke funktionabla fiskar dit? ("vanliga" mbuna, tropheus, diskus).
Joakim-Draktoft
Steg1 infört. Artregister/Artbeskrivningar.
Under kvällen kommer 400 artbeskrivningar till att föras på.