Kalle-El
Skriver man hela sitt inlägg med stora bokstäver kan det nog uppfattas som "skrikigt". Dock tycker jag det ibland kan vara på sin plats att välja att markera särskilt viktiga eller centrala ord antingen med stora bokstäver, med fetstil eller något liknande. För en läsare blir det oftast enklare att ta sig igenom en längre text om vissa ord "sticker ut" från mängden.
Om man som skribent vill underlätta för läsaren är ju ett bra tips att alltid läsa igenom sina meddelanden innan man skickar iväg dem. Många stavfel och konstiga meningsbyggnader kan på detta sätt undvikas. Är man osäker på hur något stavas eller om en mening är "riktig" eller inte går det alldeles utmärkt att klistra in sin text i Word och låta den kontrollera texten.
Ola-Svensson
Jag måste tipsa om understrykning och kursivering och fetstil som inte sticker ut lika mycket, men man maste ju tänka på vad man stryker under och kursiverar samt tänka på att allt som kan missförstås kommer att missförstås. Jag säger inte att det alltid är fel med stora bokstäver, bara att det oftas blir för mycket faktiskt.