Alexander-Ylipaa
Hejsan.
Fick en idé uppsnappat...
Har ni funderat på någon slags "ungdomsrabatt" för dessa stämmor? Tänker då främst på själva boendet. Hur ofta ses en 14-17 åring närvarande på dessa stämmor? -Visst, det är mycket ciklidsnack i puben, öl och sprit mm, men jag klarade ju det galant i Filipstad med min "Loka Citron"! Dock var det ju inte billigt att flyga ner och sen bo på hotell, men det är en annan sak.
De flesta ungdommar har helt enkelt inte råd att betala det dyra hotellet eller liknande, och speciellt kämpigt blir det då en halvlapp från stenriksröset kommer ner till göteborg och inte har någon bekant att bo hos.
Ta inte detta som en annons om boende av mig!
En liten fundering bara.
Cutekid
Håller med dig till fullo Alex. Det är viktigt att främja ungdomars intressen i dessa dagar. Spec när mkt annat skit lockar .. tex knark och div annat bus. Så ni akvarieföreningar .. ställ upp för ungdomarna.
Mvh
daniel_i_malmo
VI blir åtminstone två från Malmö Akvarieförening som kommer, jag och Anders H.
Cutekid
Jag dyker också upp. Har äntligen planerat allt. Bara ngn sketen tenta kan stoppa mig nu.
Mvh
Jonas-E
Alex: Brukar de inte vara ungdomsrabatt? Vad jag kan komma ihåg brukar det vara någon/några hundralappar billigare om man e under 18 år.
cutekid: hur tar du dig upp?
Cutekid
Tåg om inte ngn i från Lund kör.
mpimbwe
Håller med Alex... behöver lite mer yngre förmågor på dessa stämmer.... tycker även att lite studentrabatt skulle sitta på sin plats ;)
Cutekid
Instämmer med dig med Andreas :)
Tony
Alex, ni lappar fick väl åtminstone lite hjälp med reskassan senast? :)
daniel_i_malmo
Om det är någon grupp som borde få rabatt i akvarieföreningssammanhang så är det kvinnor. Och inte för deras skull utan för vår!
Men allvarligt talat, studentrabatt eller juniorrabatt vore inte fel.
PatrikMalmo
Cutekid,
kom ihåg att det finns alltid en omtenta men aldrig en omfest!! Jag är sugen på att haka på, får se vad samtalen ger inom Ciklivännerna och MAF. Vet inte heller hur kalendern ser ut de datumen. Lurigt jobb. Torde i vart fall inte vara omöjligt att hämta upp lite fler folk från Skåne, men det får vi återkomma om efter diskussionerna.
Hilsen,
P
Alexander-Ylipaa
TonyAlex, ni lappar fick väl åtminstone lite hjälp med reskassan senast? :)
Jodå! Kvitterade ut 1 kg fiskmat..så visst ;)
Men det är inte de det handlar om, utan att få in fler till stämmorna och öppna nya möjligheter.
Robin
Fan jag går inte som ungdom på nästa stämma då? 19? Förjävla kul förra året iaf. Jag kommer garanterat iår igen.
Jonas-E
Robin, jävlar va kul vi hade =)
Men i år ska jag ha med lite mera cash, fick vända på varenda krona på slutet....men det är roligt med lotter =P
Cutekid
Du har la ingen plats till fler fiskar Jonas .. så som du har handlat nu på slutet :)
Håller med er grabbar .. det ska bli ruskigt kul det här.
Mvh
Robin
Samma här Jonas, fast en annans lotter gav ju lite utdelning. ;)
mikro
Påminn oss inte om det Robin. jag hade precis glömt ditt leende med famnen full av fiskpåsar : ) Jag vet inte hur jag tar mig upp men det är väl inte omöjligt att det går att ordna någon gemensam transport upp från skaune den här gången också
Robin
Jag kan ju försöka trösta mig med att jag aldrig kommer ha sån tur igen.. vet inte om jag ska köpa lotter 2006 för jag lär väl inte vinna nått på flera år.
Jonas-E
Men calle, jag ska inte ha några fler fiskar. Jag ska ju köpa lotter så jag kan vinna käk till de jag redan har (och förhoppningsvis en ny malawimugg, den gick sönder förra veckan).
Ölen kostar ju en del, men jag har plats till fler fiskar, har kar som inte är uppställda än, så några fina Labeotropheus hade vart trevligt att utöka mitt 540 med, är lite tunt med fisk för tillfället.
Robin: påminn oss för h-vete inte om din jävla tur, mitt aulonocara-oare kom hem, tre veckor efteråt slår hannen ihjäl honana och går sen o dör av tristess. Jag hade ialla fall haft plats till de därade Lediolamprologusarna hos mina Tanganyika =)
Robin
Varför sa du inget.. du kunde köpt dom av mig.. jag hade inte plats. Nästa gång ska jag vara kyligare med mina fiskval i stridens hetta.