Laesk Idag blev det 2+2 :) Hanarna är 9cm medans honorna 7. Går i ett 375 liters kar. Någon som har denna charmiga fisk, som kan dela me sig lite av sina erfarenheter? :)
Daniel-Odell Grattis till dina Amphilophus calobrensis. Rätt ovanliga såvitt jag vet. Lycka till med dom.
Laesk tack tack! Dom är ena riktiga charmtroll! Sen har deras ögon fått massa blått i sig nu, de hade dom inte i affären, eller så uppmärksammade jag inte det. :P
jinnarparen Jag har också 4 st av dem, 8-10 cm. De verkar vara ganska fredliga mot både andra arter och varandra. Väldigt nyfikna på allt och rör sig ständigt runt i hela karet. Har läst på en del forum att de kunde ha lite känsliga magar men än så länge har jag inte märkt något på de jag har. Mina får räkmix, hackad vitfiskfilé och när jag är lat så får de pellets. Hade också under en kort tid en hane på ca 12-13 cm och denna var riktigt fin grundfärg silver med en röd prick på varje fjäll. Även fenorna har massvis av röda prickar. Så när dina har vuxit till sig några cm till så kommer det att börja hända saker.
Laesk Färsk bild på den dominanta hanen: http://hem.bredband.net/b396924/Fiskar/Calobrense1.jpg Ska försöka plåta en hona sen me... Söta som socker är dom iafall
Laesk Kan meddela att en av mina 2 honor dödats, + den andra honan är rejält tilltuffsad :( Den dominanta hanen är galen :\
Laesk Happ då va sista honan död me :\ ihjäljagad... dags för byte av fisk i 375:an Men den fina hanen får nog växa upp i 500:an om han klarar av 20cm flowerhornen :)