Kenneth
Jag tycker forumet är för brett. Jag behöver nästan maximera min browser (firefox) för att inte behöva scrolla i sidled. Min upplösning är 1280x1024.
Det ser ut som om att det går att minska bredden på forumet. Det är ganska mycket plats mellan menyer och meddelandefälten tar bara upp 55-60% av browser-ytan.
Micke
Jag håller med dig Kenneth och har påpekat det för Joakim. Vi får väl hoppas att vi lyckas övertala honom...;-)
Torsten
Varför inte ha att forumet ställer in sig på att visa fullbredd i det fönstret den visas i?
Då spelar inte skärmens upplösning ngn roll. Vill jag köra 800x600 på en dator och 1600x1200 på den andra så är det endast bredden på själva "inläggsrutan" som ändrat sig. Alternativt att man själv kan ändra i sina egna inställningar i "Redigera Alternativ".
dinajel
Det som inte är speciellt bra med att visa forumet i fullbredd är att det blir extremt jobbigt att läsa så långa rader. 65-70 tecken per rad är lagom. Just nu tycks det vara runt 90. Fullbredd i hög upplösning skulle göra det nästan omöjligt att läsa på ett vettigt sätt.
Joakim-Draktoft
Just nu är det ca. 90 tecken per rad efter att jag dragit ned storleken. Om fler anser att vi behölver dra ned det ytterligare gör er stämma hörd.
Torsten
Detta e helt perfekt för mig!
Prayerman
Helt ok tycker jag! Om man skall vara petig så kan jag tycka att korta inlägg som detta tar mycket plats om man är medlem och dessutom har en avatar! Mycket dö yta liksom!
PowerMerca
jag har heller inga problem. jag har en 19" med 1024x1280 och raderna blir inte större en i MS Word där man har 70 tecken per rad (ca).
Denna text tar upp ungeför halva skärmens bredd.
Micke
Inga problem för mig heller nu när bredden är minskad...:-)
imported
Vill också passa på och tacka för detta fungerar även för mig.Mycket tack.
Prayerman
Det jag menade med mycket döyta, är alltså på höjden. Kanske kunde man göra att medlemsbilden ligger bakom fotot. Då skulle det bli mindre tomrum på höjden på korta inlägg.
Joakim-Draktoft
Att få medlemsbilden som bakgrund (som i det gamla forumet) är något som jag försökte åstadkomma, men gick bet på innan det skulle lanseras. Kommer att se över det senare,när det lugnat ned sig något. Alternativet som jag ser det är att loggan minskas ned ytterligare. Återstår att se slutresultat senare.
StefanL
Jag röstar för att minska ned den i storlek...;-)
Den gör att man fokuseras mer på den loggan än medlemmens namn och det känns fel.
Prayerman
Japp, det är givetvis också ett alternativ. Som jag tror jag skrev tidgare i tråden så vara detta bara saker att påpeka om man skall vara petig. Hur som helst Jocke, bra jobbat!
Micke
Kan man inte lägga loggan till höger om fotot? Där ser ut att vara gott om plats.
Torsten
Stående då eller?? ;)
Micke
Om man kan placera en cirkel stående så ok...;-)
deelay
Skugga in den bakom användarnamnet eller under fotot som en vattenstämpel... kan bli ganska snyggt om man får till det. Att lägga den till höger om fotot tror jag kommer se skevt ut.
Micke
deelaySkugga in den bakom användarnamnet eller under fotot som en vattenstämpel... kan bli ganska snyggt om man får till det. Att lägga den till höger om fotot tror jag kommer se skevt ut.
Vi får väl se om Joakim löser det.
Joakim DraktoftAtt få medlemsbilden som bakgrund (som i det gamla forumet) är något som jag försökte åstadkomma, men gick bet på innan det skulle lanseras. Kommer att se över det senare,när det lugnat ned sig något. Alternativet som jag ser det är att loggan minskas ned ytterligare. Återstår att se slutresultat senare.
Micke