Hank Startar en tråd för att lista offentliga akvarium i vårt avlånga land. Resturanger, butiker, köpcentrum, sjukhus mm. Kul och veta när man är ute och åker :D Alla tips är välkomna, stor som små.....
Alexander-Ylipaa Får väl komma med ett tips för den som ska till Luleå och käkar asiatisk mat. Resturang Waldorf i köpcentret "Strand" finns ett malawi/citirnellum kar på 1500-2000 liter.
christer-antonsson Resturang Bamboo i Göteborg har ett riktigt stort kar skulle tippa på ca 2000-2500 liter,dock lite trista fiskar (enligt min mening) Arrowanor. mvh Christer
Zaphi Nja. det vette .. om det är 2000-2500 liter det på Bamboo. Vad jag minns är det kanske närmare 900-1200. Där går 2 arowanor och några oscar har jag för mig.
BosseJ Mc Donalds på Torp i Uddevalla har ett jumla stort Malawikar. Vet inte riktigt hur mycke jumla är men stort är det. Skulle tippa på 200x100x100. Skulle ju isåfall bli 2000 liter. Lavasteröse i mitten och mycke malawifirrar
tropfrog I nodstans shoppingcenter i centrala göteborg finns det två kar och på mcdonalds i samma hus ett. Dock inte mycket att se någon av dem. Sen finns det ju Universeums foajé, där finns en del kul att titta på gratis utanför entrén. En varning bör dock utfärdas, man blir lätt sugen på att gå in. MVH Magnus
GoSatta i Täby centrum finns ett stort akvarium, kanske 2m högt 3 brett och inte mer än 70 djupt kanske (va många år sen jag tittade på det) i början när centrumet var nybyggt så gick det malawi där (om jag inte kommer ihåg fel) sist jag såg det var det en salig blandning.
Joakim-Draktoft På Nordic Sea Hotel vid Vatagatan i Stockholm finns ett ganska trevligt kar för den som har vägarna förbi. Förr vet jag att det gick Frontosor i det, men idag kan det ha ändrats. http://www.nordicseahotel.se
Joakim-Draktoft Kanske ite så offentligt, men var det någon som reagerade på inslaget på Svt2 Sportnytt ikväll från vad jag antog var Djurgårdens kansli (hockey). En liten malawibalja minsann....