ozric Kack,Calle! Mm,du var en av inspirations-källorna till att jag valde just Kiriza.Måste bara snabbt ha fler att tillsätta gruppen med nu.Minst 35 st i 2-meters går nog åt.Får bli SO då mina är alldeles för långsmala för att tillsätta VF till (skulle bara se dumt ut annars).
Cutekid Tror detta var yngel från chipimba eller ngt liknande .. kommer inte i håg. Gick en hel drös med yngel hos föräldrarna. Ser jäkligt gött ut.
StefanL Jäkligt snygga foton från Dennis kar Calle! Vad är detta för art Calle? En hona kan jag hjälpa dig med..*S*
Jonas-E stefan: Det är en Tropheus brichardi, jag skulle gissa på kipili/ulwile eller nå't i den stilen.
StefanL Hemma... Men den är köpt hos Dennis...som mpimbwe "red cheek". Brichardi var ju lätt Jonas...hehe.
Jonas-E yes, första gången jag o calle gissar att det är samma fisk ;-) btw calle så tror jag at den ena malawin är nån form av cynotilapia afra....lokalitet vågar jag inte gissa på eftersom det finns en hel drös som har gul ryggfena.
Micke Stefan LarssonHemma... Men den är köpt hos Dennis...som mpimbwe "red cheek". Brichardi var ju lätt Jonas...hehe. Fast den räknas väl fortfanade som en egen art, Tropheus sp. "mpimbwe"? ;-)
specmats det där ser ut som nån "geting" tropheus..kanske kipili eller ulwile?, -ozric! otroligt fina troffar och den sista bilden är grymt lik en pemba, cutekids foton på ikola är nog den snyggaste ikolan ja sett på bild. :)
StefanL Jo det är nog rätt Micke...men "mpimbwe" grupperades i brichardi gruppen förut om jag inte minns fel. Nu ser man både Tropheus Mpimbwe och Tropheus sp. Mpimbwe...
Ola-Svensson CutekidGick en hel del fina malawis där med. Kommer ej ihåg namnen på dem så kom med förslag :)Metriaclima emmiltos? http://www.hull.ac.uk/cichlids/mbuna_gallery.html#Ps_emmiltos
Alexander-Ylipaa Jag kontrar alla troffar med en gammelciklid som en snubbe skänkt till oss. Någon gissning på vad detta är för prick ? :)