FI
Lite coolt! Filma då han käkar eller nåt, jag vill se de där gaddarna in action! =)
Vad är det förresten för fiskar du har nu egentligen? Det har varit så mycket i skolan så jag har inte riktigt hängt med vad som har hänt här. Sista fisken jag såg att du hade var nog en ormhuvudsfisk, nån sjukt vacker sak, lite gult och turkos färg, har ingen aning om vad den hette. Har du kvar den fortfarande eller är det helt nya firrar du har nu?
Daniel-Odell
den har ja kvar, min kompletta samling består av:
Erythrinus sp "Peru" (tror ja)
Channa pleurophthalmus
Channa aurantimaculata (den du prata om)
Channa sp Assam (aka blue bleheri) x5
Channa gachua
Parachanna obscura
Chitala chitala
Acestrorhynchus altus
Polypterus senegalus
Polypterus ornatipinnis
Cichla occelaris
Vieja synspila
Lou Han Flowerhorn
Datnioides microlepis
Datnioides quadrofasciatus
Glyptoperichthys gibbiceps
Ancistrus sp. x3
Puntius pentazona x13
Botia kubotai x5
Botia macracantha x3 (feta stora jävlar)
Ja de e nog allt, gjorde mig av med 3 Channa bleheri idag för att istället satsa på odling av Channa sp "Assam"
MrFish
Ja , det är en gedigen löista du har där Daniel. -Får jag presentra min? (vi e polare=skämt)
-Fish-
FI
Daniel: Imponerande samling! Och Channa aurantimaculata ja, så hette den. Jag googlade lite nu, galet snygg firre, både färg och mönster och sedan ett respektingivande utseende med det klassiska trubbiga huvudet ormhuvvena har. Du borde börja fota mer, lobba lite för oddballs-/rovfisk-hobbyn, du har ju många riktigt spännande firrar där.
pleco
Daniel: Hur går det med vargen ??
Daniel-Odell
går bra, han smyger runt bland rötter å växter å käkar glupskt. Han får lite däng av Obscuran ibland på nätterna men vargarna e tuffa fiskar så de verkar inte störa honom nämnvärt.
kollade på vargen i karantänen idag på lagret, han var lite tuggad på men verkade annars klarat sig bra.
Vi släppte ner ett par sajica i det karet idag som yngelsprutare, han vart livrädd för sajica-hanen av nån anledning, så just nu har han spel.
pleco
Hur stor är obscuran?
Det verkar inte finns mycket info om sp"peru" på nätet ,vet du hur man ser skillnad på de?
Daniel-Odell
obscuran är väll nån cm större, runt 10 typ.
ja vet faktiskt inte, men sp peru e mer färgglad har jag förstått.