Jag har oxå tittat in och deltagit i amerikanska forum,vart en aning förbryllad i början,det blandas friskt s/a, c/a, o afrikanska ciklider,c/a verkar vara mest populärt,prioriteringen verkar vara 1:stor o agressive 2:färger,inrednings smaken är kväljande

,bottengrus i alla möjliga färger,blått,grönt,rött osv.mycket plast växter,gärna med blommor i

,små slott odyl.Inget ont om det iofs,men mycket är omvänt i smak "over there" om man jämför mot här.Det finns dock oxå akvarister som är som folk,dvs som vi:)oxå många kunniga.Jag vart skarpt tillrättavisad en gång när jag höll mig med latinska namn,det tycktes att vissa tar den här hobbyn alldeles för seriöst,fick dock medhåll från andra att det kanske inte är så dumt iomed att populärnamnen skiljer sig mellan länder.När vi köper fisk oftast så "tänker" vi par eller grupp,där är det som du själv har ex. på mer vanligt att köpa 1.Kanske har det att göra med platsbrist,skilda ekonomier,eller som du säger,för prydnads skull,ett ex på tank 125gallon(ca 500liter)1oscar,1 green terror,2 convict,2 bloodparrot,och så det som verkar va ett måste "target" fish som jättedanio tex.Men dom verkar få det mesta att funka i alla fall o inte är dom mindre inresserade än vi heller.Tycker det är rätt roligt att följa med i diskutioner,o om det skulle va nån som går över moderatorns toleransnivå,får han/hon skicka ett förklarande mail till denne,är han inte nöjd med svaret åker personen ifråga ut från forumet alternativt låser ämnet.