Moga_
Post bilder!
PatrikMalmo
Niclas,
låter som ett äventyr!! Kopplar att det var lite svettigt, men jag tycker ändå det låter rätt skoj - det är sådant som gör livet, liksom. Bra att det gick vägen!!
Hilsen,
P
Niclas-Larsson
Det var faktiskt menat som ett äventyr även om det blev svettigare än jag trott
anli
Vilken bragd! Gratulerar, nu har du berikat ciklidsverige rejält!
JockeB
Kan bara åter igen rikta ett stort tack till dig Niklas. Man är ju rätt så nöjd just nu, alla ser ut att må bra och äter bra och framförallt inga dödsfall (än i alla fall).
Och glöm inte mina A.Spinosissimus, C.Nanoluteus och V.Bifasciatus F1 "Rio Chacamax";-)
Som redan nu börjar visa upp mycket fina färger. Hoppas att det går lika bra med dina firrar också. Som sagt, ett stort tack till dig. (Även ett stort tack till Jinnarparen som samordnat detta.)
Mvh Jocke
Styrso
Såå coolt! Bra jobb!
Jag trodde inte Jeff Rapps tog emot besök för shopping, men det var ju trevligt!
Peter
bece
Kan bara hålla med ,,,, bra jobbat och lycka till med firrarna...ska bli kul å se lite bilder....
Berra.
JockeB
Inte mycket att se än men här är en liten (3-4 cm) Cichlasoma Grammodes.
wofflan
mer bilder!!!
Niclas har du pratat med SAS här i Sverige och talat om att du fick problem, de kanske borde skärpa sin komunikation.
jinnarparen
Får börja med att rikta ett stort tack till Niclas Larsson, utan dig så hade inget av detta blivit av. Det lilla jag gjorde med att hålla kontakterna med jeff var bara för att hjälpa till med det som jag kunde göra här på hemmaplan.
Här är en bild på en liten umbrifera och en honduran redpoint, det kommer flera var så säkra. Just honduran redpointen ser ut att kunna bli riktigt fina. Vid första anblicken ser de ut som en vanlig sebraciklid, men det är inte samma art. Det är svårt att få fram allt det blåa som de redan nu visar upp härhemma. Sen är de ju också bara mellan 2.5-3.5 cm.
jinnarparen
En liten grammodes. De visar ju inte så mycket färg nu men ni ville ju se bilder. Temperament det visar de i varje fall redan.
Pangaea
Jag får också lov att stämma in i hyllningskören till Niclas Larsson... Tack vare honom och hans familjs slit å släp så har mina kar berikats med några arter jag aldrig annars skulle fått tag på...
Tack så hemskt mycket Niclas!!!
Tyvärr så måste jag meddela att en Nandopsis haitientis till har dött nu... så nu har jag bara en kvar...
De andra verkar dock må bra och här kommer ett par bilder...
Här är en liten pigg Electric Blue Dempsey på ca. 3 cm...
Pangaea
Här är en tidig bild på den juvel som vi alla var ute efter men som genom ett ödets nyck hamnade i mina kar...
Vieja Argentea, ca. 5,5 cm
jinnarparen
En liten escondido, de flesta minns väl daniels escondido hane!!
Pangaea
Däremot så har de Vieja Ufermanni som Niclas hade med sig till mig visat sig väldigt svårfotade trots att de var ca. 10 cm långa... Den kvarvarande haitiensisen är också lite svår att få på bild... Ska göra nya försök vid ett senare tillfälle...
jinnarparen
En bedrövlig bild på en umbrifera. Det jag vill visa med denna bild är den lilla färgförändring som uppträder när de slåss. De blir svarta om nosen.
Erik-Wikstrom
En artikel på äventyret skulle vara grannt!
Micke-Jarhl
ojoj vilken trevlig och spännande läsning på denna tråd kul att se alla nya arter iaf.för mig har bara läst om dom flesta här på denna tråd!!
MJ
StefanL
Honduran redpoint ser ut att bli en snygging...
http://tropicalresources.net/phpBB2/fish_profiles_hrp.php
Mycket trevlig läsning och vilket äventyr!
jinnarparen
Fast jag börjar tvivla på det där med egen art, vad det gäller redpointen. Jag får undersöka det närmre, återkommer i frågan så fort jag vet mer